Airbus - Boeing

Boeing 747-300/400

boeing747

A felső fedélzet meghosszabbításának tervét 1980. június 12.-én jelentették be. Eredetileg 747SUD, illetve 747EUD típusjelöléssel, de az 1982. október 5.-én levegőbe emelkedő típust végül 747-300-nak keresztelték. A további módosítások, többek közt a kétszemélyes pilótafülke kialakításával előálló 737-400-as modell 1988. április 29.-én repült először.


Változatok

  • 747-300: Eredeti, meghosszabbított felső fedélzetű modell
  • 747-300M: Kombinált, hátsó oldalsó rakodóajtóval ellátott változat
  • 747-300SR: Rövid hatótávolságú verzió extra ablakokkal
  • 747-400: Meghosszabbított, wingletekkel ellátott szárnyvég; korszerű, kétszemélyes pilótafülke; új, alacsony fogyasztású hajtóművek
  • 747-400F: A 747-200F törzséből és a 400-as szárnyából kombinált típus, továbbfejlesztett rakománykezelési lehetőségekkel
  • 747-400M: Kombinált, hátsó oldalsó rakodóajtóval ellátott változat
  • 747-400 Domestic: Speciálisan nagy (zsúfolt) utasférőhelyes változat további öt ablakkal a felső fedélzeten; nincsenek wingletek

Adatok (747-400)

  • Férőhely: 2+568
  • Teher/csomag: 113000 kg
  • Legnagyobb sebesség:M 0,88 (938 km/h)
  • Hatótávolság: 13 445 km

Méretek

  • Fesztáv: 64,4 m
  • Hossz: 70,7 m
  • Magasság: 19,4 m

Jellemzők

Alsó, nyilazott szárny nagy wingletekkel (kivéve a 300-as típust); négy, szárny alatti GE CF6-80, PEtW PW4000 vagy R-R RB211 hajtómű; meghosszabbított felső fedélzet; nyilazott függőleges vezérsík; alsó elhelyezésű vízszintes vezérsík; széles törzs.

További képek erről a típusról

(Forrás: Jane's Repülőgép határozó - összeállította és szerkesztette: Günter Endres és Michael J. Gething)

Készítette: Farkas Gábor, FAGRAAI.ELTE