A Honda tájékoztatása alapján csak 2015 év elején fog első ízben versenyautóban pályára gördülni a gyártó turbómotorja.
A japán autógyártó mintegy másfél év múlva tér vissza a McLaren oldalán a száguldó cirkuszba. A Forma-1-ben érvényes tesztkorlátozások pontosan e tényező miatt nem érintenék a Hondát, ám a japánok motorsportokért felelős ügyvezetője, Yasuhisa Arai cáfolta azokat a pletykákat, hogy az autógyártó kijátszaná ezt a kártyát.
“Ez csak egy pletyka, s bár az emberek sokat beszélnek erről az opcióról, részünkről nincsenek ilyen tervek.” – mondta Arai.
“Ami a menetrendünket illeti, körülbelül 2015. január, február körül fog versenyautóban is pályára gördülni az új motorunk, reméljük, addigra elkészülünk mindennel.”
A Honda korábban jelezte, hogy maga a motor már idén ősszel futhat a próbapadon, ám a teljes hajtásláncot csak jövő májusban kezdik tesztelni. Arai szerint a próbapadon való tesztelés utólag kifizetődőbb lehet.
“Úgy gondolom, több előnyünk származhat abból, ha a próbapadon kezdjük meg az erőforrásunk tesztelését.”
Arai végezetül eloszlatta azokat a feltételezéseket, miszerint a Hondának csak előnye származhat abból, hogy a turbómotorok bevezetéséhez képest egy évvel később csatlakoznak a Forma-1 mezőnyéhez.
“Ami a dolog előnyét jelenti: több időnk és anyagi lehetőségünk lesz, hogy fejlesszük a motort. Lesz lehetőségünk megnézni azt is, hogy a többi csapat milyen problémákkal küszködik, s hogyan próbálnak minél jobban fejlődni. De azt csak elképzelni tudjuk, hogyan is teszik majd azt.” – mondta Arai.