-
olvassa el és
mosolyogjon!!
-
1./ Alkalmassági tesztlap 1 vezető beosztású dolgozók részére
-
2./Alkalmassági tesztlap 2 vezető beosztású dolgozók részére
-
3./ Esti mese HÉV dolgozóknak!
-
4./A HÉV Üzemigazgatóság Téli felkészülési
terve

Alkalmassági tesztlap 1.
vezető
beosztású dolgozók részére
Általános kérdések:
1./ Mi egy vasúti vezető három legfőbb
ismérve?
a./ ferde szem, egyenes hát, nyakkendő
b./jól tud ultizni, inni, káromkodni
c./ megfelelő politikai végzettség,
szakismeret, vezetői alkalmasság
2./ Vezetői szemmel ki a jó beosztott?
a./ aki legalább kétszer kopog, és lábat töröl a főnöki
irodába való belépés előtt
b./ aki az ajtón térdig meghajolva jön be
c./ aki a főnök fényképének is hangosan
köszön
Szakkérdések:
1./ Mit lehet megállapítani nappal, ha a vonat elején két fehér, a végén
pedig két vörös fény világít?
a./ azt, hogy a vonat eleje és vége egy irányba halad
b./ ez a vonat szállítja az utolsó kivonuló szovjet katonákat
c./ azt, hogy a járművezető rövidlátó
2./ Mit jelent a főjelzőn megjelenő kettő
sárga fény?
a./ ma már nem szabad több alkoholt inni
b./ azt, hogy a vonat egyik vagy másik irányba is mehet
c./ végállomásra érkezett a vonat
3./ Hogyan jelenik meg a hívójelzés?
a./ a jobb kéz kinyújtott, tenyérrel felfelé lévő
mutatóujja ütemesen behajlik, majd
kinyújtódik
b./ a vonat mellett elhaladó utcalány a járművezetőre
kacsint
c./ az ajtó kinyitásával, melyet a feleség szavai követnek: „Béla
gyere vacsorázni !"
4./ Mit jelent a váltójelzőn megjelenő fehér
nyíl?
a./ már megint rossz irányba megyünk
b./ a vasút indiánok lakta településen fut keresztül
c./ a bakterháztól a kocsma a nyíl által jelzett irányban van
5./ Mit jelent a fekete táblán lévő nagy
fehér „ A „ betű, mely alatt 3-as szám látható?
a./ tudjuk fogni az új magyar kereskedelmi adót, az „ A3 „ TV-t
b./ aki ennél a jelzőnél harmadszorra
sem tud megállni, az megbukik c./ három óra múlva jön a következő
vonat
6./ Mit jelent a négyszögletes sárga tárcsában a fekete színű
fordított helyzetű „V" betű?
a./ a jelzéstől a vonattal felfelé kell
tovább közlekedni
b./ emelkedik az infláció
c./ a járművezetők kedvenc jelzője, azt
jelenti innen aztán ami a csövön kifér
7./ Mit definiál az „Űrszelvény" fogalma?
a./ azt, hogy üresen ne dobjuk be a lottószelvényt
b./ az azonosítatlan repülő tárgyak „UFO"
- k leszállási helyét jelöli
c./ a vonat méreteit definiálja, hogy az alagútba beférjen
8./ Mit nevezünk kétpályás járműnek?
a./ a kisiklott vonatot
b./ a kerékpárt, mert a közúton és a vasúton is lehet vele közlekedni
c./ a vízibuszt
9./ Hogyan kell váltóellenőrzést tartani?
a./ egy órával a váltás előtt
fel kell hívni a leváltó lakását, hogy elindult-e váltó
b./ rá kell nézni a bakterra, ha egyenesen áll, a
váltók is valószínűleg jól állnak
c./ ha legalább az egyik csúcssín simul a tősínhez
nagy baj már nem lehet
10./ Kinek kell jelenteni a térközőrnő
használhatatlanságát?
a./ a két szomszédos állomás forgalmi szolgálattevőjének
b./ a férjének
c./ senkinek, ezt jobb titokban tartani

Alkalmassági tesztlap 2.
vezető
beosztású dolgozók részére
Általános kérdések;
1./ Mi a védőváltó fogalma?
a./ az a leváltó aki a leváltott ittasságát nem jelenti be
b./ a kiszögelt váltó, mert megvédi a vonatot az aláváltástól
c./ a feles állású váltó, mert azon a vonat nem tud foglalt vágányra
járni
2./ Mikor kell segélyt kérni?
a./ amikor már az utasok sem bírják eltolni a vonatot
b./ ha nem tudjuk, hogy a bakter milyen jelzést ad
c./ amikor nem tudjuk, hogy a hibát hogy kéne elhárítani
3./ Milyen esetben kell egy vonatot visszajelentés bevárása nélkül
közlekedtetni?
a./ amikor a következő szolgálati helyen
már alszanak
b./ amikor sietnek az utasok
c./ amikor siet a vonatszemélyzet
4./ Mit jelent a biztonsági határjelző?
a./ azt a távolságot ahonnan a főnök még
nem érzi meg a piaszagot
b./ a váltókat jelölik meg, hogy a bakter tudja hogy hol lehet a
vonatokat összeengedni
c./ ennél a jelzőnél a járművezetőnek
imádkoznia kell, hogy ne jöjjön szembe vonat
5./ Mit értünk biztosítóberendezés kifejezés alatt?
a./ ez egy a biztosítótűhöz hasonló
szerkezet, ez tartja össze a vágányt
b./ az ütközőbakot értjük, ez
biztosítja, hogy a vonat ne tudjon továbbmenni
c./ minden váltót így hívunk, mert ez a szerkezet biztosítja, hogy a
vonatokat ki lehessen siklasztani
6./ Mit értünk pilóta kifejezés alatt?
a./ azoknak a dolgozóknak a beceneve, akiknek az előző
munkahelye a MALÉV volt
b./ azt, hogy minden világtalan járművezető
mellé egy sötétben is jól látó dolgozót
kell beosztani
c./ a megengedett sebességnél gyorsabban közlekedő
járművezetőket kell így hívni
7./ Mit ért jobbvágány fogalmi alatt?
a./ az attól függ merre megy a vonat
b./ azt a vágányt hívjuk így amelyiken kevesebb a lassúmenet
c./ szembemenesztéskor az egyik vonatot jobb lett volna egy
másik vágányra indítani
8./ Mit ért nyílt pálya kifejezés alatt?
a./ arra az esetre mondjuk, amikor a vonat nyombővülés
miatt kisiklik
b./ azt, hogy főnök
mindenkiből lehet, mindenki előtt nyílt a pálya
c./ az ütközőbak utáni területet hívjuk
így
9./ Milyen egyéb jelzőket ismer?
a./ még meglévő és már ellopott jelzőket
b./ az összefirkált jelzőket, melyeket
nem kell figyelembe venni, úgysem látni mi volt
rajtuk eredetileg
c./ a szembejövő jármű vezetője felé adott
„Főnök közeledik !" jelzést
10./ Mely vonatot kell időközben
közlekedtetni?
a./ az áramhiány miatt a nyílt pályán megállt vonatot, ha időközben
megjön az áram
b./ minden vonatot, mert a menetrendszerűséget
úgysem tudjuk tartani
c./ a követő vonatot abban az esetben,
ha már elküldtük, és közben észrevesszük, hogy az elölhaladóról még
nincs visszajelentés
11./ Mikor beszélünk túl hosszú vonatról?
a./ amikor a tükörből nem lehet
végiglátni a vonatot
b./ ilyen fogalom nincs, legfeljebb az állomás túl rövid
c./ ha kisegység helyett a kocsiszín véletlenül nagyegységet ad ki
12./ Mit jelent a háromszög alakú, sárga színű
táblában lévő fekete 4-es?
a./ innentől kezdve 400 m hosszban a
pálya siralmas állapotban van
b./ ezen a helyen minden 4. vonatnak lassan kell mennie, nehogy a
pálya tovább
romoljon
c./ ha a 4. kocsi sem siklott ki innen teljes sebességgel lehet
haladni
13./ Mit lehet megállapítani egy főjelző
jelzőárbócából, ha az vörös-fehér sávozású?
a./ eltévedtünk
b./ minden út „Moszkvába" vezet
c./ azt, hogy a következő jelző még
nagyon messze van

Esti mese HÉV dolgozóknak
A vágányzáró sorompón innen, a fel nem szedett
iparvágány-kiágazási váltókon túl egy szép napon a HÉV dolgozók gondoltak
egy nagyot- rendeztek egy HÉV napot.
A megnyitó ünnepségen a társaság, az üzemigazgatóság
vezetői, valamint a meghívott vendégek az
űrszelvényben, az erre az alkalomra frissen felújított sínszékeken foglaltak
helyet.
Mivel sok magasrangú vendég kapott meghívást, a
rendezvényt egy biztonsági cég Discrate-n
őrizte.
Sok színes program várta a megjelenteket.
Sor került – két kategóriában – a HÉV legfelkészültebb
munkavállalója verseny megrendezésére.
Az állomásszemélyzet feladatai:
váltóállítás bal kézzel, féltérdeplő
helyzetben,
biztosítóberendezés számlálójának átpörgetése
pihenő nélkül,
jelzésadás ívben, mozgó járműről,
felsővezeték-tartó oszlopokkal nehezített pályán.
A járművezetők feladatai:
váltófelvágás „Szabad a tolatás !” jelzés
ellenére, megérzésből,
pályamunkások felismerése féktávolságon belül,
sötétben rádiózás vagy telefonálás közben,
utasításszerinti átszerelés 3 perc tartózkodási
időben, nagyegységnél.
III. helyezett pénzdíja: a minimálbér fékszázaléka
sorozva az átlagos vonathosszal,
II. helyezett pénzdíja: az erre az évre érvényes
indítási és megállási időpótlék összege.
Az első helyezettek egy
szabadnapos, kétszemélyes utazást nyernek slamasztikába a HÉV dolgozók
üdülőparadicsomába. (Mivel az üdülőhely az Európai Unión kívül esik, az
elsodrási és a feszültséghatáron való átlépéskor a Telepbelépési igazolványt
kérhetik.
Kulturális programok:
FILMVETÍTÉS: A tigris és a bika (pár perces magyar
dráma)
/hogyan nem tudott megállni Sifa Géza LVII-es mozdonyával
tolatás közben az ütközőbak előtt/
A film a 2003. évi Vasutas filmfesztiválon D-2 díjat
nyert a legjobb mellékszereplő (ütközőbak)
kategóriában.
NÓTAFESZTIVÁL:
A zenét Soulavy dobon és légsípon a Pályafenntartási Üzem
krampács művészegyüttese szolgáltatja.
Az elhangzó dalok:
Mogyoród alatt sifára mentem az éjjel,
Ajjaj tanulóvonat, elvitted a prémiumomat,
Főjelzőnkön fészket
rak a fecske, a vörös fény nem látszik csak esete,
Simulj hozzám, mint csúcssín a tősínhez,
Ha az értekezés lehetetlen a szomszédom
tehetetlen.
SPORTPROGRAMOK:
Súly(körte)lökés főirányból
mellékirányba,
Fedezés hátulról, hóviharos éjszakán,
400 m-es hőnfutás,
Áramszedő lezúzó rúdugrás.
UTASÍTÁSISMERETI VETÉLKEDŐ:
A döntőbe azok a kollégák
jutnak be akik az alábbi kérdésre helyesen válaszolnak:
„Milyen jelzést kell adni annak a járművezetőnek
aki a térközjelző előtt, annak Megállj ! jelzése miatt megállt, és tudomása
van arról, hogy a szolgálati helyen a térközőr éppen szexuális kapcsolatot
létesít?”
a). Szétkapcsolni ! jelzést
b) . Tolást megszüntetni ! jelzést vagy
c). Nyomás ! jelzést
SZAKMAI KITÜNTETÉSEK ÁTADÁSA:
A HÉV legjobb áramszedő
kiválasztója.
A leggyorsabb elő-, vissza-,
és bejelentő.
Nyugdíjba vonulása alkalmából Peron Lajos pályabejáró
megkapja a NYOMTÁVOLSÁG életműdíjat.
SZOBORAVATÁS AZ ELŐDÖK
EMLÉKÉRE:
SAKU HÉDI sorompó díjas szobrászművész
„A bakter áll, kezében két darab kibontott sárga színű jelzőzászlóval,
hosszú, méla, lesben” című alkotásának leleplezése.
Az egészségügyi sátorban egész nap:
szexuális tanácsadás (hogyan védekezzünk közlekedő
vonatnál és tolatás befejezése után),
nőknek ütköző,
férfiaknak kapcsolószerkezet vizsgálat,
18-62 éveseknek ingyenes terhelési kimutatás
készítés.
Délben 3 fogásos ünnepi ebéd:
Tárkonyos geo leves, infrastruktúra módra,
Hébli galuskával, feltét nélkül,
Gyökös-mákos rétes.
A rendezvényt a távolbalátás korlátozottságakor kezdődő
utcabál zárja, melyet a földelőrúdnak a feszültség alatt álló munkavezetékre
való telepítése miatti tüzijáték tesz látványossá. A zenét a Bakter Brothers
szolgáltatja.
A helyszín a feltételes megállóhelyekről
indított segélyvonatokkal közelíthető meg.
Minden dolgozót szeretettel várunk.
A szervezőbizottság
És boldogan éltek míg el nem ment az utolsó vonat.
Zárjelző (ITT A VÉGE).

A HÉV
Üzemigazgatóság Téli felkészülési terve
Az elmúlt időszak szomorú tapasztalatai (hó és hideg)
alapján 2004. október 15. és 2005. március 15. közötti időszakra az alábbiakat
rendelem el:
1/. A
fenti időszakban a munkavállalóknak szigorúan tilos egymást a HA-HÓ
felkiáltással üdvözölniük.
2/.
Szolgálat megkezdésekor valamennyi forgalmi dolgozó köteles 1 kg konyhasót,
trisót, esetleg harasót bemutatni, mellyel szükség esetén a peronok
síkosságmentesítését haladéktalanul meg kell kezdeni.
3/.
Az „első teles” forgalmi dolgozók részére rendkívüli oktatást kell tartani,
melynek gyakorlati részében kiemelten kell foglalkozni a hólapát és
cirokseprű üzemszerű használatával.
4/. A
forgalmi diszpécser szolgálata megkezdésekor köteles a 06 99 666666-os
telefonszámon a Meteurológiai Szolgálatnál az ügyeletes urológustól (Aigner
/Folyékony/ Szilárd, H Béna Márta, Nadragulya Attila) vagy a +00 11 1111
11111 telefonszámon magától a JóIstentől a várható időjárás felől
érdeklődni.
5/. A
járművek vezetőfülke ablakainak belső páramentesítéséhez a járművezetőket
páramentesítő vagy jégoldó spray-vel, a külső páramentesítéséhez rumos
teával vagy forralt borral kell ellátni.
6/. A
Biztosítóberendezési Szolgálat a helyszíni állítású lezárható váltók
váltózárain a tavaly ellopott váltózár sapkákat a BKV Rt nehéz anyagi
helyzetére tekintettel köteles jumbó sapkával, usánkával vagy nyúlszőr
kalappal helyettesíteni.
7/. A takarítónők a vesszőseprűket a fenti időszakban kötelesek
közlekedés helyett hóeltakarításra használni!
8/. A Pályafenntartási Szolgálat köteles legkésőbb október 30-ig a
díszburkolattal ellátott peronokra – a hóeltakarítás megkönnyítése végett –
aszfalt szőnyeget teríteni.
Jelen rendelkezés betartását ellenőriztetni fogom
amennyiben a hőmérséklet –10 C fok alá süllyed vagy a leesett hó magassága a
10 cm-t eléri.
Holle Anyó

|