( Kérem várjon,amíg a lap betöltődik! )

Utazzon a ráckevei HÉV-vel naponta!!!                   Jöjjön!!!                      Várjuk!!!                 Legyen az utasunk!!!

Főlap
Fontos információk!
Forgalmi változások
A névadó város
A 122 év története!
Személydíjszabás
Menetrendek
Pénztárak
Vonalrajz
Ahol a vonat elhalad
Társlapok
Balesetek
Filmek és fényképek
Járműveink
Rég volt, de igaz volt!
Nem változott?!
Rongálások
Büszkeségeink!
Hobbi
Művészet
Humor
Kapcsolat

 

 

Ha van kedve és ideje,
olvassa el és mosolyogjon!!
 
1./ Alkalmassági tesztlap 1 vezető beosztású dolgozók részére
2./Alkalmassági tesztlap 2 vezető beosztású dolgozók részére
3./ Esti mese HÉV dolgozóknak!
4./A HÉV Üzemigazgatóság Téli felkészülési terve

       
        Alkalmassági tesztlap 1.
vezető beosztású dolgozók részére

Általános kérdések:

1./ Mi egy vasúti vezető három legfőbb ismérve?

a./ ferde szem, egyenes hát, nyakkendő

b./jól tud ultizni, inni, káromkodni

c./ megfelelő politikai végzettség, szakismeret, vezetői alkalmasság

2./ Vezetői szemmel ki a jó beosztott?

a./ aki legalább kétszer kopog, és lábat töröl a főnöki irodába való belépés előtt

b./ aki az ajtón térdig meghajolva jön be

c./ aki a főnök fényképének is hangosan köszön

Szakkérdések:

1./ Mit lehet megállapítani nappal, ha a vonat elején két fehér, a végén pedig két vörös fény világít?

a./ azt, hogy a vonat eleje és vége egy irányba halad

b./ ez a vonat szállítja az utolsó kivonuló szovjet katonákat

c./ azt, hogy a járművezető rövidlátó

2./ Mit jelent a főjelzőn megjelenő kettő sárga fény?

a./ ma már nem szabad több alkoholt inni

b./ azt, hogy a vonat egyik vagy másik irányba is mehet

c./ végállomásra érkezett a vonat

3./ Hogyan jelenik meg a hívójelzés?

a./ a jobb kéz kinyújtott, tenyérrel felfelé lévő mutatóujja ütemesen behajlik, majd

kinyújtódik

b./ a vonat mellett elhaladó utcalány a járművezetőre kacsint

c./ az ajtó kinyitásával, melyet a feleség szavai követnek: „Béla gyere vacsorázni !"

4./ Mit jelent a váltójelzőn megjelenő fehér nyíl?

a./ már megint rossz irányba megyünk

b./ a vasút indiánok lakta településen fut keresztül

c./ a bakterháztól a kocsma a nyíl által jelzett irányban van

5./ Mit jelent a fekete táblán lévő nagy fehér „ A „ betű, mely alatt 3-as szám látható?

a./ tudjuk fogni az új magyar kereskedelmi adót, az „ A3 „ TV-t

b./ aki ennél a jelzőnél harmadszorra sem tud megállni, az megbukik c./ három óra múlva jön a következő vonat

6./ Mit jelent a négyszögletes sárga tárcsában a fekete színű fordított helyzetű „V" betű?

          a./ a jelzéstől a vonattal felfelé kell tovább közlekedni

b./ emelkedik az infláció

c./ a járművezetők kedvenc jelzője, azt jelenti innen aztán ami a csövön kifér

7./ Mit definiál az „Űrszelvény" fogalma?

          a./ azt, hogy üresen ne dobjuk be a lottószelvényt

b./ az azonosítatlan repülő tárgyak „UFO" - k leszállási helyét jelöli

c./ a vonat méreteit definiálja, hogy az alagútba beférjen

8./ Mit nevezünk kétpályás járműnek?

a./ a kisiklott vonatot

b./ a kerékpárt, mert a közúton és a vasúton is lehet vele közlekedni

c./ a vízibuszt

9./ Hogyan kell váltóellenőrzést tartani?

a./ egy órával a váltás előtt fel kell hívni a leváltó lakását, hogy elindult-e váltó

b./ rá kell nézni a bakterra, ha egyenesen áll, a váltók is valószínűleg jól állnak

c./ ha legalább az egyik csúcssín simul a tősínhez nagy baj már nem lehet

10./ Kinek kell jelenteni a térközőrnő használhatatlanságát?

a./ a két szomszédos állomás forgalmi szolgálattevőjének

b./ a férjének

c./ senkinek, ezt jobb titokban tartani

  • Alkalmassági tesztlap 2.
  • vezető beosztású dolgozók részére

    Általános kérdések;

    1./ Mi a védőváltó fogalma?

    a./ az a leváltó aki a leváltott ittasságát nem jelenti be

    b./ a kiszögelt váltó, mert megvédi a vonatot az aláváltástól

    c./ a feles állású váltó, mert azon a vonat nem tud foglalt vágányra járni

    2./ Mikor kell segélyt kérni?

    a./ amikor már az utasok sem bírják eltolni a vonatot

    b./ ha nem tudjuk, hogy a bakter milyen jelzést ad

    c./ amikor nem tudjuk, hogy a hibát hogy kéne elhárítani

    3./ Milyen esetben kell egy vonatot visszajelentés bevárása nélkül közlekedtetni?

    a./ amikor a következő szolgálati helyen már alszanak

    b./ amikor sietnek az utasok

    c./ amikor siet a vonatszemélyzet

    4./ Mit jelent a biztonsági határjelző?

    a./ azt a távolságot ahonnan a főnök még nem érzi meg a piaszagot

    b./ a váltókat jelölik meg, hogy a bakter tudja hogy hol lehet a vonatokat összeengedni

    c./ ennél a jelzőnél a járművezetőnek imádkoznia kell, hogy ne jöjjön szembe vonat

    5./ Mit értünk biztosítóberendezés kifejezés alatt?

    a./ ez egy a biztosítótűhöz hasonló szerkezet, ez tartja össze a vágányt

    b./ az ütközőbakot értjük, ez biztosítja, hogy a vonat ne tudjon továbbmenni

    c./ minden váltót így hívunk, mert ez a szerkezet biztosítja, hogy a vonatokat ki lehessen siklasztani

    6./ Mit értünk pilóta kifejezés alatt?

    a./ azoknak a dolgozóknak a beceneve, akiknek az előző munkahelye a MALÉV volt

    b./ azt, hogy minden világtalan járművezető mellé egy sötétben is jól látó dolgozót

    kell beosztani

    c./ a megengedett sebességnél gyorsabban közlekedő járművezetőket kell így hívni

    7./ Mit ért jobbvágány fogalmi alatt?

    a./ az attól függ merre megy a vonat

    b./ azt a vágányt hívjuk így amelyiken kevesebb a lassúmenet

    c./ szembemenesztéskor az egyik vonatot jobb lett volna egy másik vágányra indítani

    8./ Mit ért nyílt pálya kifejezés alatt?

    a./ arra az esetre mondjuk, amikor a vonat nyombővülés miatt kisiklik

    b./ azt, hogy főnök mindenkiből lehet, mindenki előtt nyílt a pálya

    c./ az ütközőbak utáni területet hívjuk így

    9./ Milyen egyéb jelzőket ismer?

    a./ még meglévő és már ellopott jelzőket

    b./ az összefirkált jelzőket, melyeket nem kell figyelembe venni, úgysem látni mi volt rajtuk eredetileg

              c./ a szembejövő jármű vezetője felé adott „Főnök közeledik !" jelzést

    10./ Mely vonatot kell időközben közlekedtetni?

    a./ az áramhiány miatt a nyílt pályán megállt vonatot, ha időközben megjön az áram

    b./ minden vonatot, mert a menetrendszerűséget úgysem tudjuk tartani

    c./ a követő vonatot abban az esetben, ha már elküldtük, és közben észrevesszük, hogy az elölhaladóról még nincs visszajelentés

    11./ Mikor beszélünk túl hosszú vonatról?

    a./ amikor a tükörből nem lehet végiglátni a vonatot

    b./ ilyen fogalom nincs, legfeljebb az állomás túl rövid

    c./ ha kisegység helyett a kocsiszín véletlenül nagyegységet ad ki

    12./ Mit jelent a háromszög alakú, sárga színű táblában lévő fekete 4-es?

    a./ innentől kezdve 400 m hosszban a pálya siralmas állapotban van

    b./ ezen a helyen minden 4. vonatnak lassan kell mennie, nehogy a pálya tovább

    romoljon

    c./ ha a 4. kocsi sem siklott ki innen teljes sebességgel lehet haladni

    13./ Mit lehet megállapítani egy főjelző jelzőárbócából, ha az vörös-fehér sávozású?

    a./ eltévedtünk

    b./ minden út „Moszkvába" vezet

    c./ azt, hogy a következő jelző még nagyon messze van

     
                                       Esti mese HÉV dolgozóknak
     

    A vágányzáró sorompón innen, a fel nem szedett iparvágány-kiágazási váltókon túl egy szép napon a HÉV dolgozók gondoltak egy nagyot- rendeztek egy HÉV napot.

    A megnyitó ünnepségen a társaság, az üzemigazgatóság vezetői, valamint a meghívott vendégek az űrszelvényben, az erre az alkalomra frissen felújított sínszékeken foglaltak helyet.

    Mivel sok magasrangú vendég kapott meghívást, a rendezvényt egy biztonsági cég Discrate-n őrizte.

    Sok színes program várta a megjelenteket.

    Sor került – két kategóriában – a HÉV legfelkészültebb munkavállalója verseny megrendezésére.

    Az állomásszemélyzet feladatai:

     

    váltóállítás bal kézzel, féltérdeplő helyzetben,

    biztosítóberendezés számlálójának átpörgetése pihenő nélkül,

    jelzésadás ívben, mozgó járműről, felsővezeték-tartó oszlopokkal nehezített pályán.

    A járművezetők feladatai:

     

    váltófelvágás „Szabad a tolatás !” jelzés ellenére, megérzésből,

    pályamunkások felismerése féktávolságon belül, sötétben rádiózás vagy telefonálás közben,

    utasításszerinti átszerelés 3 perc tartózkodási időben, nagyegységnél.

    III. helyezett pénzdíja: a minimálbér fékszázaléka sorozva az átlagos vonathosszal,

    II. helyezett pénzdíja: az erre az évre érvényes indítási és megállási időpótlék összege.

    Az első helyezettek egy szabadnapos, kétszemélyes utazást nyernek slamasztikába a HÉV dolgozók üdülőparadicsomába. (Mivel az üdülőhely az Európai Unión kívül esik, az elsodrási és a feszültséghatáron való átlépéskor a Telepbelépési igazolványt kérhetik.

    Kulturális programok:

    FILMVETÍTÉS: A tigris és a bika (pár perces magyar dráma)

    /hogyan nem tudott megállni Sifa Géza LVII-es mozdonyával tolatás közben az ütközőbak előtt/

    A film a 2003. évi Vasutas filmfesztiválon D-2 díjat nyert a legjobb mellékszereplő (ütközőbak) kategóriában.

    NÓTAFESZTIVÁL:

    A zenét Soulavy dobon és légsípon a Pályafenntartási Üzem krampács művészegyüttese szolgáltatja.

    Az elhangzó dalok:

     

    Mogyoród alatt sifára mentem az éjjel,

    Ajjaj tanulóvonat, elvitted a prémiumomat,

    Főjelzőnkön fészket rak a fecske, a vörös fény nem látszik csak esete,

    Simulj hozzám, mint csúcssín a tősínhez,

    Ha az értekezés lehetetlen a szomszédom tehetetlen.

    SPORTPROGRAMOK:

    Súly(körte)lökés főirányból mellékirányba,

    Fedezés hátulról, hóviharos éjszakán,

    400 m-es hőnfutás,

    Áramszedő lezúzó rúdugrás.

    UTASÍTÁSISMERETI VETÉLKEDŐ:

    A döntőbe azok a kollégák jutnak be akik az alábbi kérdésre helyesen válaszolnak:

    „Milyen jelzést kell adni annak a járművezetőnek aki a térközjelző előtt, annak Megállj ! jelzése miatt megállt, és tudomása van arról, hogy a szolgálati helyen a térközőr éppen szexuális kapcsolatot létesít?”

    a). Szétkapcsolni ! jelzést

    b) . Tolást megszüntetni ! jelzést vagy

    c). Nyomás ! jelzést

    SZAKMAI KITÜNTETÉSEK ÁTADÁSA:

    A HÉV legjobb áramszedő kiválasztója.

    A leggyorsabb elő-, vissza-, és bejelentő.

    Nyugdíjba vonulása alkalmából Peron Lajos pályabejáró megkapja a NYOMTÁVOLSÁG életműdíjat.

    SZOBORAVATÁS AZ ELŐDÖK EMLÉKÉRE:

    SAKU HÉDI sorompó díjas szobrászművész „A bakter áll, kezében két darab kibontott sárga színű jelzőzászlóval, hosszú, méla, lesben” című alkotásának leleplezése.

    Az egészségügyi sátorban egész nap:

     

    szexuális tanácsadás (hogyan védekezzünk közlekedő vonatnál és tolatás befejezése után),

    nőknek ütköző, férfiaknak kapcsolószerkezet vizsgálat,

    18-62 éveseknek ingyenes terhelési kimutatás készítés.

    Délben 3 fogásos ünnepi ebéd:

    Tárkonyos geo leves, infrastruktúra módra,

    Hébli galuskával, feltét nélkül,

    Gyökös-mákos rétes.

    A rendezvényt a távolbalátás korlátozottságakor kezdődő utcabál zárja, melyet a földelőrúdnak a feszültség alatt álló munkavezetékre való telepítése miatti tüzijáték tesz látványossá. A zenét a Bakter Brothers szolgáltatja.

    A helyszín a feltételes megállóhelyekről indított segélyvonatokkal közelíthető meg.

    Minden dolgozót szeretettel várunk.

    A szervezőbizottság

    És boldogan éltek míg el nem ment az utolsó vonat.

    Zárjelző (ITT A VÉGE).

    A HÉV Üzemigazgatóság Téli felkészülési terve

    Az elmúlt időszak szomorú tapasztalatai (hó és hideg) alapján 2004. október 15.  és 2005. március 15.  közötti időszakra az alábbiakat rendelem el:

    1/.  A fenti időszakban a munkavállalóknak szigorúan tilos egymást a HA-HÓ felkiáltással üdvözölniük.

    2/.  Szolgálat megkezdésekor valamennyi forgalmi dolgozó köteles 1 kg konyhasót, trisót, esetleg harasót bemutatni, mellyel szükség esetén a peronok síkosságmentesítését haladéktalanul meg kell kezdeni.

    3/.  Az „első teles” forgalmi dolgozók részére rendkívüli oktatást kell tartani, melynek gyakorlati részében kiemelten kell foglalkozni a hólapát és cirokseprű üzemszerű használatával.

    4/.  A forgalmi diszpécser szolgálata megkezdésekor köteles a 06 99 666666-os telefonszámon a Meteurológiai Szolgálatnál az ügyeletes urológustól (Aigner /Folyékony/ Szilárd, H Béna Márta, Nadragulya Attila) vagy a +00 11 1111 11111 telefonszámon magától a JóIstentől a várható időjárás felől érdeklődni.

    5/.  A járművek vezetőfülke ablakainak belső páramentesítéséhez a járművezetőket páramentesítő vagy jégoldó spray-vel, a külső páramentesítéséhez rumos teával vagy forralt borral kell ellátni.

    6/.  A Biztosítóberendezési Szolgálat a helyszíni állítású lezárható váltók váltózárain a tavaly ellopott váltózár sapkákat a BKV Rt nehéz anyagi helyzetére tekintettel köteles jumbó sapkával, usánkával vagy nyúlszőr kalappal helyettesíteni.

    7/. A takarítónők a vesszőseprűket a fenti időszakban kötelesek közlekedés helyett hóeltakarításra használni!

    8/.  A Pályafenntartási Szolgálat köteles legkésőbb október 30-ig a díszburkolattal ellátott peronokra – a hóeltakarítás megkönnyítése végett – aszfalt szőnyeget teríteni.

    Jelen rendelkezés betartását ellenőriztetni fogom amennyiben a hőmérséklet –10 C fok alá süllyed vagy a leesett hó magassága a 10 cm-t eléri.

    Holle Anyó

     
     

    Utoljára frissítve: 2013.02.06.