Fogaskerekű vasutak
Fogaskerekű, Budapestinfo_outline
Nagyobb kép
Fogaskerekű, Budapestclose
- Gyártó: Simmering-Graz-Pauker, Ausztria
- Beszerzés éve: 1973.
- Hossz ütközők nélkül: 15000 mm
- Járműtömegeüresen: 26735 kg
- Összes férőhely: 150 fő
- Motorok teljesítménye: 2X220 KW
- Forrás: BKV
- Kép: Sör és Sín, 2013.06.12., Orgonás
Salgótarjáni fogaskerekűinfo_outline
Nagyobb kép
Salgótarjáni fogaskerekűclose
- Közlekedett: 1881-1956
- Útvonal: Vasgyár–Salgóbánya–Szénrakodó
- Pálya: keskeny nyomközű, gőzvontatású
- Főleg teherszállítás, de volt utasforgalom is
- Szintkülönbség: 255 méter
- Hossza: 5830 méter
- Sebesség: 8-12 km/h
- Forrás: Wikipédia
- Kép: nosza.info
Ózdi fogaskerekűinfo_outline
Nagyobb kép
Ózdi fogaskerekűclose
- Ózdi Vamű iparvasútja volt (1906?-1989?)
- gőz és dízel vontatással
- Kép: vonatka.hu
Jungfrau fogaskerekűinfo_outline
Nagyobb kép
Jungfrau fogaskerekű (Svájc)close
- Megnyitás: 1912.
- Alsó állomás: Kleine Scheidegg 2061 m
- Felső állomás: Jungfraujoch 3454 m
- Hossza: 9.34 km, ebből 7 km alagútban
- Nyomtávolság: 1000 mm
- Szintkülönbség: kb. 1400 m
- Max. emelkedés: 250 ‰
- Forrás: Wikipédia
- Kép: Sör és Sín, 2015.07.31.
Jenbach, Achenseebahninfo_outline
Nagyobb kép
Jenbach, Achenseebahn (Ausztria)close
- Napjainkban is gőzüzemű
- Megnyitás: 1889.
- Alsó állomás: Jenbach- 530 m
- Felső állomás: Seespitz -931 m
- A pálya teljes hossza: 6.8 km
- Nyomtávolság: 1000 mm
- Szintkülönbség max.: 440 m
- Max. emelkedés: 16 %
- Forrás: Indóház Online
- Kép:wikiwand.com
Csorbatói fogaskerekűinfo_outline
Nagyobb kép
Csorbatói fogaskerekű (Szlovákia)close
- Megnyitás: 1896-ban (1934-ben bezárt)
- Újraindítás 1970-ben
- Alsó állomás: Csorba- 895 m
- Felső állomás: Csorbató -1325 m
- A pálya teljes hossza: 4753 m
- Nyomtávolság: 1000 mm
- Szintkülönbség max.: 455 m
- Max. emelkedés: 15 %
- Forrás: Wikipédia
- Kép: Wikipédia