Lóvasutak Magyarországon

Lóvasútvonalak Budapesten 1885.
Lóvasútvonalak Budapesten 1885
Rövid kronológia
  • 1827-28-ban egy rövid ideig működött kísérleti jelleggel Pest és Kőbánya között lóvontatású lebegővasút teherforgalomban. 1900-ban került megszüntetésre.
  • 1846. Pozsony- Nagyszombat lóvasúti vonal átadása
  • 1847-ben az Oravicabánya–Jaszenova–Báziásvonal átadása
  • 1866. Elindul az első pesti lóvasúti vonal: Kálvin-Újpest, amit 1872-ben meghosszabbítottak Rákospalotáig.
  • 1868. Első budai lóvasúti vonal: Lánchíd- Zugliget
  • 1869. Megnyílik a maritszigeti vonal
  • 1898-ra fokozatosan, a villamos elterjedésével eltűnnek a lóvasuti vonalak Budapestről, ebben az évben szűnik meg a Déli pályaudvar - János kórház viszonylat
  • 1928. Megszűnik a legutolsó budapesti vonal is, a margiszigeti

Forrás: Wikipédia

Margitszigeti lóvasút

Az egyvágányú vonal a sziget déli végében kialakított hajóállomástól a sziget északi részében lévő másik hajóállomásig húzodott. A lóvasúton három forgalmi kitérő volt.

A vonalat kezdetben öt kocsival szolgálták ki, a növekvő forgalom mellett azonban a XX. század elejére már tíz kocsi szolgálta ki a vonalat. Mivel a vonal soha, a híd megnyitása után sem csatlakozott a városi hálózathoz, ezért a kocsiszínt is sziget déli végén alakították ki.

A vonal végül 1928. április 10-án szűnt meg, helyét az akkor elterjedő autóbusz-közlekedés vette át. Többször is felmerült, hogy akár szezonális jelleggel jó dolog lenne visszaállítani a lóvasutat a szigeten.


Forrás: cities.blog.hu
Margitszigeti lóvasút képeslapon. Forrás: cities.blog.hu/geocaching.hu
Margitszigeti lóvasút képeslapon. Forrás: cities.blog.hu/geocaching.hu
Fotó: Sör és Sín, Margitsziget, 2013.07.28.
Éppen tecnikai okokból üzemszünet volt. Kép: Sör és Sín, Margitsziget, 2013.07.28.
arrow_upward Ugrás az oldal tetejére
update Az oldal utolsó frissítése: