Metró történelem
M1
- 1896. Gizella (Vörösmarty) tér - Ártézi (Széchényi) fürdő
- 1973. Széchenyi fürdő - Mexikói út. Megszűnik a városligeti felszíni szakasz.
- 1995-ben a vonal teljes felújításra került.
- Kép: Kisföldalatti. Forrás: alfahir.hu
M2
- 1950-ben kezdődött az építkezés
- 1970. Örs vezér tere - Deák tér
- 1972. Deák tér - Déli pályaudvar
- 2004-2007 között a vonal teljes felújításra került.
- Kép: Bélyeg a kettes vonal megnyitására. Sör és Sín
M3
- 1970-ben kezdődött az építkezés
- 1976. Deák tér - Nagyvárad tér
- 1980. Nagyvárad tér - Kőbánya-Kispest vá.
- 1981. Deák tér - Élmunkás (Lehel) tér
- 1984. Élmunkás (Lehel) tér - Árpád-híd
- 1990. Árpád híd - Újpest-Központ
- Kép: BKV prospektus, 1976. Forrás: Indóház Online
M4
- Építésének ötletét a Budapest és környéke Közlekedésfejlesztési Terve 1972-ben fogalmazta meg
- 2006-ban kezdődött az építkezés
- 2014. Keleti pu. - Kelenföldi pu.
- Kép: Szent Gellért téri metróállomás. Sör és Sín, 2014.04.03.
M1
- 1896. Gizella (Vörösmarty) tér - Ártézi (Széchényi) fürdő
- 1973. Széchenyi fürdő - Mexikói út. Megszűnik a városligeti felszíni szakasz.
- 1995-ben a vonal teljes felújításra került.
- Kép: Kisföldalatti. Forrás: alfahir.hu
M2
- 1950-ben kezdődött az építkezés
- 1970. Örs vezér tere - Deák tér
- 1972. Deák tér - Déli pályaudvar
- 2004-2007 között a vonal teljes felújításra került.
- Kép: Bélyeg a kettes vonal megnyitására. Sör és Sín
M3
- 1970-ben kezdődött az építkezés
- 1976. Deák tér - Nagyvárad tér
- 1980. Nagyvárad tér - Kőbánya-Kispest vá.
- 1981. Deák tér - Élmunkás (Lehel) tér
- 1984. Élmunkás (Lehel) tér - Árpád-híd
- 1990. Árpád híd - Újpest-Központ
- Kép: BKV prospektus, 1976. Forrás: Indóház Online
M4
- Építésének ötletét a Budapest és környéke Közlekedésfejlesztési Terve 1972-ben fogalmazta meg
- 2006-ban kezdődött az építkezés
- 2014. Keleti pu. - Kelenföldi pu.
- Kép: Szent Gellért téri metróállomás. Sör és Sín, 2014.04.03.