HÉV történelem

1958. 1968.
Budaörs
  • 1914. Szt. Gellért tér-Budaörs-Törökbálint, Budapest-Budafok Helyi Érdekű Villamos Vasút (BBVV)
  • 1942. Új belső végállomás: Móricz Zs. körtér
  • 1963. HÉV megszűnik, villamosvonalként üzemel (41V) tovább Budaörs vá-ig
Csepel 1.
  • Pesterzsébet-Csepel: a soroksári vonalból ágazott ki Pesterzsébet-Felső után
  • 1959. új hurokvégállomás a Határ út és Gubacsi út sarkán.
  • 1978. a vonal megszüntetése
Csepel 2.
  • 1951. Boráros tér - Csepel
  • 1959–1965 Csepel–Hárosi iskola rövid életű viszonylat.
Csömör
  • 1888. Keleti pu.-Rákosfalva-Cinkota: gőzvontatás, Budapesti Közúti Vaspálya Társaság (1889-től Budapesti Helyi Érdekű Vasutak Rt. )
  • 1900. Cinkota-Csömör-Kistarcsa-Kerepes
  • 1911-től már csak szárnyvonalnak számít
  • Ma már csak a Cinkota és Csömör közötti szakaszon van forgalom, Cinkota és Kistarcsa csak üzemi kapcsolat.
Esztergom
  • 1895. Budapest- Esztergom (Budapest-Esztergom-Füzitői HÉV Rt.)
  • 1931. A MÁV kezelésébe kerül (a mai 2-es vonal)
Gödöllő 1.
  • 1888. Keleti pu.-Rákosfalva-Cinkota: gőzvontatás, Budapesti Közúti Vaspálya Társaság (1889-től Budapesti Helyi Érdekű Vasutak Rt. )
  • 1900. Cinkota-Csömör-Kistarcsa-Kerepes
  • 1911. Kerepes-Mogyoród-Gödöllő, Cinkota- Kistarcsa: így létrejött a mai nyomvonalán a gödöllői viszonylat
  • 1911. A vonal villamosítása
  • 1970. Keleti pu. és az Örs vezér tere közti szakasz megszűnik.
Gödöllő 2.
  • 1911. Rákospalota-Veresegyháza- Gödöllő HÉV, villamosított
  • 1914. Átveszi a MÁV
  • 1970. Felszámolják a Veresegyháza-Gödöllő szakaszt (MÁV 72-es vonal)
Nagytétény
  • 1899. Szt. Gellért tér- Budafok-Háros vá., Budapest-Budafok Helyi Érdekű Villamos Vasút (BBVV)
  • 1909. Budafok-Háros vá.- Nagytétény
  • 1942. Új belső végállomás: Móricz Zs. körtér
  • 1963- tól villamosvonalként üzemel (43V)
Óbuda vá.
  • 1929. Összekötő vágány a szentendrei HÉV-vonal és az esztergomi MÁV-vonal között.
  • Jellemzően teherforgalom zajlott a vonalon
  • 1969-ig időnként személyforgalom is volt (Margit-híd - Óbuda vá.)
  • Az összekötő vágányt már csak ritkán, vasútüzemi célokra használják
Pesterzsébet
  • Csepel-Pesterzsébet: a soroksári vonalból ágazott ki Pesterzsébet-Felső után
  • 1959. új hurokvégállomás a Határ út és Gubacsi út sarkán.
  • 1978. a vonal megszüntetése
Rákospalota
  • 1913. (Keleti pu.- Sashalom/Nagyicce-) Rákosszentmihály- Rákospalota
  • 1953. Rákosszentmihály- Rákospalota szakasz villamosvonalként üzemel tovább (69V)
Rákosszentmihály
  • 1911. (Keleti pu.-) Sashalom/Nagyicce- Rákosszentmihály
  • 1970. Megszüntetés. Nagyon rövid szakasz maradt meg, amit üzemi célokra használnak.
Soroksár
  • 1887. Közvágóhíd- Dunaharaszti: gőzvontatás, Budapesti Közúti Vaspálya Társaság (1889-től Budapesti Helyi Érdekű Vasutak Rt. )
  • 1892. Dunaharaszti- Soroksár
  • 1910. Villamosítás: Közvágóhíd- Dunaharaszti
  • 1938. Villamosítás: Dunaharaszti- Szigetszentmiklós
  • 1946. Villamosítás: Szigetszentmiklós-Tököl
  • 1976. Villamosítás: Tököl-Ráckeve
Szentendre
  • 1888. Filatorigát-Szentendre: gőzvontatás, Budapesti Közúti Vaspálya Társaság (1889-től Budapesti Helyi Érdekű Vasutak Rt. )
  • 1895. A vonal meghosszabbítása a Bem (Pállfy) térig
  • 1914. A vonal villamosítása
  • 1937. A vonal meghosszabbítása a Margit-hídig
  • 1972. A vonal meghosszabbítása a Batthyány térig, a Margit-hidi megálló föld alá helyezése
  • 1981. Új állomás Békásmegyeren, békásmegyeri betétjárat indítása
Taksony
  • 1944. Szárnyvonal személyszállítással: összeköttetés a ráckevei HÉV és a Budapest–Kelebia MÀV-vonal között
  • 1976. Személyszállítás megszüntetése, ekkortól csak üzemi forgalom
Törökbálint
  • 1914. Szt. Gellért tér-Budaörs-Törökbálint, Budapest-Budafok Helyi Érdekű Villamos Vasút (BBVV)
  • 1942. Új belső végállomás: Móricz Zs. körtér
  • 1963. Megszüntetés
Vác 1.
  • 1911. Rákospalota-Veresegyháza- Vác HÉV, villamosított
  • 1914. Átveszi a MÁV
  • 1970. Új végállomás: Nyugati pu.: a mostani 71-es MÁV-vonal
Vác 2.
  • 1911. Rákospalota-Veresegyháza- Gödöllő HÉV, villamosított
  • 1914. Átveszi a MÁV
  • 1970. Felszámolják a Veresegyháza-Gödöllő szakaszt (MÁV 72-es vonal)
arrow_upward Ugrás az oldal tetejére
update Az oldal utolsó frissítése: