| |||||||||||||||||
|
Programozás |
HTML5 leckék Példaprogramok: 2.-A "Hello World" , 4.-Téglalap mozgatása , 5.-Pattogó téglalap , 6.-Mozgatás billentyűzettel 2. példa -A "Hello World" Futás közben: A peldak1.rar fájl letöltése, mely tartalmazza ezt a kódot is. A kód: Ezt a kódot írjuk be egy szövegszerkesztőbe, majd mentsük el pelda1.html néven. Ha ezután megnyitjuk, akkor szürke alapon meg kell hogy jelenjen a "Hello World!" szöveg. ui: a zöld színű szövegrész begépelése nem kötelező, ez nem része a kódnak, csak magyarázó szöveget tartalmaz. Ugyanígy nem kell begépelni a sorok elején lévő sorszámot, ez sem része a kódnak, csak az EditPlus szövegszerkesztő sorszámozza a sorokat. Kód magyarázata: 1-7 sor: HTML fájl fejléc, információk a böngésző részére. 9. sor: kiírjuk a "HTML5 pelda 2.." szöveget, ez még HTML-ben történik, nem JavaScript (gyakorlatilag elhagyható). 10. sor: új sorba jöjjön ami jön (canvas). 12. sor: CANVAS létrehozása. "GAME" néven létrehoznk egy rajzterületet, egy képet, ami 400 pixel széles és 200 pixel magas. 13. sorban közöljük a böngészővel, hogy ezek után JavaScript kód következik, amíg azt nem mondjuk hogy vége -ez a 25. sorban lesz majd. 15-16. sor: létrehozzuk a "context" objektumot, amin keresztül már szabadon rajzolhatunk a CANVAS-ra. 19. sor: meghatározzuk azt a színt, amivel a következő rajzolás /írás végre lesz hajtva. 20. sor: téglalapot festünk az előbb megadott színnel, a téglalap pont akkora méretű, mint a CANVAS, így teljesen átfesti, letörli azt. 23. sor: megintcsak meghatározunk egy színt (ezzel akarunk írni). 24. sor: meghatározzuk a betü stílusát (félkövér), betü méretét (16 pixel) és típusát. 25. sor: kiírjuk a "Hello World!" szöveget a CANVAS megadott koordinátájára (X=60, Y=100). 27. sor: véget ért a JavaScript kód, újra HTML rész jön. 29-30. sor: HTML dokumentum vége. Színek beállításakor azokat RGB azaz vörös, zöld és kék színösszetevők alapján határozzuk meg. Mindhárom összetevő 0 és 255 közötti értéket vehet fel. Kérdezhetné valaki, hogy miért a 2. példakód a "Hello World" és miért nem az első. Azért, mert az első egy üres HTML dokumentum, amelybe majd a JavaScript kódunkat írhatjuk. |