| |||||||||||||||||
|
Programozás |
HTML5 leckék Példaprogramok: 2.-A "Hello World" , 4.-Téglalap mozgatása , 5.-Pattogó téglalap , 6.-Mozgatás billentyűzettel 6. példa -Mozgatás billentyűzettel Futás közben: A peldak1.rar fájl letöltése, mely tartalmazza ezt a kódot is. A kód: Kód magyarázata: 18-as sorban létrehozunk egy tömböt. A tömb feladata, hogy a billentyűk állapotát tárolja, hogy egy billetnyű le van e nyomva vagy sem. 0 jelzi a felengedett, 1 a lenyomott állapotot. 19-20 sorban létrehozzuk és beállítjuk a téglalap kezdő koordinátáit. 22-29 sorban található az az eljárásm mely minden alkalommal meghívódik, amikor a billentyűzeten lenyomunk egy gombot. A 24-es sorban a KEYKODE változóba mentjük a lenyomott billetnyű kódját. A 26-os sorban a billetnyűnek megfelelő BILL tömb elemét 1-re állítjuk, így jelezve, hogy le van nyomva. A 28-as sor azért kell, hogy ha a nyíl billetnyűket nyomtuk le, akkor a billetnyű eseményt nem adjuk tovább a böngészőnek. Ha ezt nem tennénk, akkor a böngésző is megkapná azt, így ha a LE irányt nyomjuk le akkor nem csak a programunkban lévő téglalap haladna lefelé, hanem a böngésző is mozgatná a HTML oldalt lentről felfelé. 30-37-es sorban lévő eljárás akkor hajtódik végre, amikor egy billetnyűt felengedük a billetnyűzeten. Ekkor a 34-es sorban nullázzuk a BILL megfelelő elemét. 39-es sorban nullázzuk a BILL tömböt. 52-es sorban ha a BILL töb 37-es eleme 1, akkor X értékét csökkentjük 5-el. A kurzormozgató billentyűk közül a BAL irány kódja a 37-es, ezért ezt az elemet kell vizsgálni. A következő sorokban a FEL, JOBBRA, LE irányokat vizsgáljuk és a nekik megfelelő mozgást végezzük. |