REPÜLŐGÉPFOTÓK
1. |
A Ferihegyi Repülőgép Emlékparkról szóló íráshoz nagyon sok
fénykép készült, Az érdekesebbek
közül válogattam ki néhányat. |
Az Il-18 –as farokrésze. A MALÉV 1960-ból származó céges színeivel. A kiállított HA-MOA az első hazánkba
üzembe állított Il-18-as gép volt. |
Az Il-18 szépen megformált hajtómű
gondolái a hatalmas négytollú légcsavarokkal. A karcsú gondolák egy-egy Ivcsenko AI-20M gázturbinát rejtenek. |
A Tu-154 B2-ben ez a kép tárult a másodpilóta elé a sok-sok ezer kilométer repülés során. |
Az Il-14 hajtóművének kipufogósora.
A méretes csövek az AS-82T csillagmotor égéstermékeit vezették el. |
A Tu-134 fedélzeti adatrögzítője, vagy más néven „fekete-doboza”, ami egyébként egy narancssárga gömb J. |
A kis Jak-40 –est három Ivcsenko AI-25 típusú hajtómű repítette a magasba és a
középsőre még sugárfordítót is szereltek. |
A Li-2 szokatlan perspektívából fényképezve. A |
A Li-2 Svetcov
AS 621R csillagmotorja akár ékszernek is beillene. |
A Repülőgép Emlékpark meglátogatását követően a közelben lévő repülőtér utasforgalmi terminálját is meg lehet látogatni, és a „csápokra” állt gépekben gyönyörködni, de az igazi élvezet egy kicsit arrébb van! A repülőgépek akkor igazán szépek amikor a levegőben vannak, és hol lehetnénk közelebb a levegőben lévő gépekhez, mint a kifutópálya végénél! Természetesen nem kószálhat senki csak úgy Ferihegy betoncsíkjain, viszont van egy hely, ahol minden nap 24 órán keresztül légibemutató van. Ide a fenti térkép szerint juthatunk el az emlékparkból. Vecsést elhagyva Ecser felé kell fordulni és a második, balra eső földútra lehajtani. Ez a földút a 4. sz. főútvonaltól kb. 1,7 km-re található. Először egy kis facsoporthoz érünk a homokos úton, de utána már látható 3705 méter hosszú kettes fel-leszállópálya. Itt a gépek egészen alacsonyan húznak már el a leszállás során, és semmilyen tereptárgy nem zavarja a kilátást. Ha szerencsés napja van a „lesifotósnak” 3…5 percenként kínálkozik az újabb téma a levegőben. Az alábbi képek is itt készültek. |
A MALÉV filigrán Fokker F-70-ese. A „T” vezérsík-elrendezés régi szép emlékeket idézhet fel a MALÉV Tu-134 és Tu-154 gépeiről. (HA-LMC). |
Az EGYPT AIR igazán stílusos festésű Airbus
320-asa. |
A BRITISH AIRWAYS Boeing 757-ese. Szerintem a régebbi festés szebb volt, de ez szigorúan magánvélemény. |
Még egy Boeing de ez a 737-700-as típus a MALÉV színeiben.
Egész „friss” szerzemény 2004. áprilisában került a honi légitársasághoz (HA-LOL) |
♣ SRY MODELL ♣ 2004 ♣ Shot by CANON ♣ Powered by MS WORD ♣
♣2004 július 4.♣