REPÜLŐGÉPFOTÓK 1.

 

A Ferihegyi Repülőgép Emlékparkról szóló íráshoz nagyon sok fénykép készült,

Az érdekesebbek közül válogattam ki néhányat.

 

Az Il-18as farokrésze. A MALÉV

1960-ból származó céges színeivel. A kiállított

HA-MOA az első hazánkba üzembe állított Il-18-as gép volt.

Az Il-18 szépen megformált hajtómű gondolái a hatalmas négytollú légcsavarokkal. A karcsú gondolák egy-egy Ivcsenko AI-20M gázturbinát rejtenek.

 

A Tu-154 B2-ben ez a kép tárult a másodpilóta elé a sok-sok ezer kilométer repülés során.

Az Il-14 hajtóművének kipufogósora. A méretes csövek az AS-82T csillagmotor égéstermékeit vezették el.

 

A Tu-134 fedélzeti adatrögzítője, vagy más néven „fekete-doboza”, ami egyébként egy narancssárga gömb J.

A kis Jak-40 –est három Ivcsenko AI-25 típusú hajtómű repítette a magasba és a középsőre még sugárfordítót is szereltek.

 

A Li-2 szokatlan perspektívából fényképezve. A

A Li-2 Svetcov AS 621R csillagmotorja akár ékszernek is beillene.

 

A Repülőgép Emlékpark meglátogatását követően a közelben lévő repülőtér utasforgalmi terminálját is meg lehet látogatni, és a „csápokra” állt gépekben gyönyörködni, de az igazi élvezet egy kicsit arrébb van! A repülőgépek akkor igazán szépek amikor a levegőben vannak, és hol lehetnénk közelebb a levegőben lévő gépekhez, mint a kifutópálya végénél! Természetesen nem kószálhat senki csak úgy Ferihegy betoncsíkjain, viszont van egy hely, ahol minden nap 24 órán keresztül légibemutató van.

Ide a fenti térkép szerint juthatunk el az emlékparkból. Vecsést elhagyva Ecser felé kell fordulni és a második, balra eső földútra lehajtani. Ez a földút a 4. sz. főútvonaltól kb. 1,7 km-re található. Először egy kis facsoporthoz érünk a homokos úton, de utána már látható 3705 méter hosszú kettes fel-leszállópálya. Itt a gépek egészen alacsonyan húznak már el a leszállás során, és semmilyen tereptárgy nem zavarja a kilátást. Ha szerencsés napja van a „lesifotósnak” 3…5 percenként kínálkozik az újabb téma a levegőben. Az alábbi képek is itt készültek.

 

A MALÉV filigrán Fokker F-70-ese. A „T” vezérsík-elrendezés régi szép emlékeket idézhet fel a MALÉV Tu-134 és Tu-154 gépeiről. (HA-LMC).

Az EGYPT AIR igazán stílusos festésű Airbus 320-asa.

 

A BRITISH AIRWAYS Boeing 757-ese. Szerintem a régebbi festés szebb volt, de ez szigorúan magánvélemény.

Még egy Boeing de ez a 737-700-as típus a MALÉV színeiben. Egész „friss” szerzemény 2004. áprilisában került a honi légitársasághoz (HA-LOL)

 

 

VISSZA A

FŐOLDALRA

 

♣ SRY MODELL ♣ 2004Shot by CANON ♣ Powered by MS WORD ♣

2004 július 4.♣