Egy lap amatőr és kezdő bringásoknak
A lap segítséget nyújt a bringák karbantartásához, kisebb trükkök végrehajtásához, tanácsot ad új bicód kiválasztásához.
Igen, ez a nap
is eljött; végre frissítettem!
Majd még igyekszem, csak elkérem a többiektől az anyagot hozzá. A fórumban várom
az ötleteket, (mindenki karban akar tartani) de oly sok minden
karbantartani való akad egy kerón, szóval, mit tartsunk először
karban?
|
||||||||||
Utolsó frissítés:
2008. júni. 24. |
||||||||||
Milyen bringát vegyek? Bizony fontos kérdés. Egyáltalán nem mindegy, hogy milyen felhasználásra kell. Íme az én véleményem: ha csak hétvégi használatra vagy esetleg díszbiciklinek kell, tökéletesen megfelel a 30.000 forintos „Ósan-bájk". Viszont sűrübben, munkába járni, esetleg kisebb-nagyobb veresenyeken indulni ezekkel nem ajánlott, de inkább tilos. Ha valami durvábbra kell (ugribugri, DH), akkor ezek direkt életveszélyesek. Sajnos hiába néznek ki jól, ha egyszer rossz minőségű anyagból (nehéz, mint a só) és olcsó technológiával készülnek (törik a hegesztés). Hadd ne mondjam, hogy egy Downhill bicajhoz CSAK A FÉK és csak az első fék többe kerül, mint 50.000 Ft. Egyszóval ne dőljünk be a „downhill bicikli” című parasztvakításnak! Ha komolyabb gépet szeretnénk és 100.000 Ft alatt, akkor ne akarjunk tárcsafékes verziót, mert ezek a fékek általában rosszabb minőségűek, mint az egyszerű V-fék. Ha egy jó gépet szeretnénk, ami bírja a strapát, esetleg kisebb ugrásokat, számoljunk 200- 300.000 forinttal. Minden stílushoz más-más bicó kell. Ezeket bővebben kifejtem a Stílusok fejezetben. A védőfelszerelés Nagyon fontos fejezethez érkeztünk! A legfontosabb, hogy ha biciklizel (legyél akár csak hobbibringás), viselj bukósisakot! Sokan mondják, hogy csak a bénák hordanak. EZ EGY BAROMSÁG! Nézz csak meg egy profi versenyt! Hogy mást ne mondjak, pl. a Tour de France-t! Ők szerintem meglehetősen profik, és egyaltalán nem bénák, mégis hordanak sisakot. Ez nem véletlen. Én elmondhatom magamról, hogy a sisak már 4-szer mentette meg az életemet. Az is egy súlyos téveszme, hogy ha lassan bringázunk, nem hepajkodunk, nem kell. Hozzáteszem, a balesetek általában kis sebességnél következnek be, mert kis sebességnél nem hat a giroszkópikus erő, amely egyensúlyban tartja a biciklit. Másrészről még csak mozgásban sem kell lenned, hogy egy autós elcsapjon. Az olcsóbb típusú sisakokat már 3-4.000 forinttól megkaphatod, ezek is védenek, hiszen csak szabványosak kerülhetnek forgalomba, viszont általában nem szellőznek valami jól. Ha komolyabb felhasználásra, mondjuk túrázásra kell, érdemes egy drágább, jobban szellőző típusba beleinvesztálni. Ezen felül vannak még különféle „páncélok” –könyök- és térdvédők, sípcsontvédők, teljes testet védő cuccok-, melyeket leginkább az extrém bicajosok használnak. Én személy szerint még fontosnak tartom a kesztyűt is, hisz ha elesel, általában a kezed ér le először. A biztonságról bővebben Stefidzsi cikkében olvashattok.
Sílusok
Sokféle stílus
létezik. A legegyszerűbb és legnagyobb állóképességet igénylő
szerintem a
Triál:
Adott -még gyalog is járhatatlan- pályán való átjutás, sok ugrálással.
Hatalmas
Országúti:
amint a nevéből is látszik, országúton való tekerést jellemzi.
Irgalmatlan
|
||||||||||
|
||||||||||
|
||||||||||
![]() |
||||||||||