Régebben tisztább volt kép, mivel a dízel kocsik zajosabbak, lomhábbak voltak, és utazósebességük is szerényebb volt, mint benzines társaiknak. De köszönhetoen az elektronikai forradalomnak fordult a kocka, és a dízel kocsik méltó vetélytársai lettek a benzines gépcsodáknak, olyannyira, hogy már szinte minden autógyár - a legkisebb modelljétol egészen a luxuskategóriás cirkálóig - épít dízel motorokat termékeikbe.

A dízel modellek legnagyobb hátránya kétség kívül az, hogy áruk ugyanazon modell benzines változatáét akár több százezer forinttal meghaladhatja (ez márkánként és modellenként változó, kompakt autók esetében általában 20 százalék, de nagyobb és drágább autók esetében ez egy-két százalékra olvad, sot luxuskategóriában ez meg is fordulhat). Régebben egyszeru volt a helyzet, ezt a felárat a kocsink idovel ledolgozta, de ezt már lassan elfelejthetjük, hiszen ma Magyarországon a dízel üzemanyag alig 4-5 százalékkal olcsóbb, mint a benzin.

A benzines modelleknek azonban kétségkívül van még néhány elonyük az árukon kívül is (ugyanis még mindig ez az elsodleges szempont egy autó kiválasztásánál). Egyrészt olcsóbb a szervizelésük és javításuk, a korábbi változatoknál jóval halkabban muködnek és sokkal hamarabb üzemmeleggé válnak (ami nagyon is jól jön téli hónapokban, mikor nem kell várnunk a futés bekapcsolásával), a motor élettartama hosszabb.

Van azonban egy szempont, amiben a benzinesek jelentos hátrányba kerülnek. Ez pedig nem más, mint az értékcsökkenés. Márpedig a benzines kocsiknak jóval nagyobb az értékvesztésük, mint dízeles társaiknak, és az autótartás legnagyobb költsége nem feltétlenül az üzemeltetés, szervízelés, fogyasztás, hanem éppen az értékcsökkenés. A jellemzoen hosszabb élettartam miatt egy dízel autóból eladáskor többnyire jobban „szállhatunk ki” mint benzines változatából.