|
||||||||||||||
Mit nézzünk meg egy autón, mielõtt megvesszük? Ezzel a kérdéssel már mindenki szembesült, aki valaha is autóvásárlásra adta fejét. Azonban ez is olyan minta foci, mindenki ért hozzá egy kicsit, vagy legalábbis azt hiszi… Legyünk akár kasznikopogtatós egyszerû vásárlók vagy rétegvizsgálóval a mellényzsebben járkáló dörzsölt nepperek egy valamit mindig tartsunk szem elõtt: fontos az összhatás és vesszünk el a részetekben. Ja, és próbáljuk ki, mielõtt megvásároljuk álmaink autóját! Lehetõleg ne érjük be azzal, hogy megvizsgáljuk, mozog-e a kormányon a burkolat (egy néhány tízezer kilométert futott kocsi esetében nem mozog), mennyire van széttaposva kuplungpedál és mennyire van kiülve a vezetõülés. Hiába próbáljuk ki a fékeket és nézzük meg, hogy nem korrodált-e a kaszni, vagy mennyire kopottak a gumik, illetve folyik-e az olaj. Ha valaki profi és el akarja rejteni a hibákat, az elrejti. Ezért fontos a külsõ és belsõ állapot összhangja. A fényesre vaxolt, mûszerfal-ápolóval telegõzölt, családi állapot miatt eladó féltett kincs mindig gyanús (természetesen vannak kivételek, de a szabály az szabály). Ezért lehetõleg az eladóval a próbaút mellett állapodjunk meg egy részletes átvizsgálásban, amelyet az általunk kiválasztott mûhelyben végeztessünk el. Ekkor is belefuthatunk egy gumigolyóval telenyomott váltóval rendelkezõ verdába, de azért kisebb az esélye annak, hogy „lesre” futunk. Jó megoldásnak tûnhet, ha márkakereskedésbõl
vagy saját hálózattal rendelkezõ használtautó
kereskedõtõl vásárolunk olyan gépkocsit,
amelyre garanciát vállal a forgalmazó. |