Akinek egy autóválasztásnál a környezet megóvása is szempont, az ma már számtalan konstrukció közül választhat. Azonban az etanollal muködo, illetve az egyéb hibrid konstrukcióknál még ma is jelentosen olcsóbb, egy átalakított vagy éppenséggel már eleve gázüzemure gyártott konstrukció.

Egy átlagos gázkészlet ára 300 ezer forint. Az átalakítás folyamán felmerülo költségek azonban boségesen megtérülhetnek a használati ido alatt. Egyrészt ez a folyékony gáz alacsonyabb adótartamának köszönheto. Ez jól megmutatkozik az üzemanyagok áraiban, míg egy liter 95-ös benzin 275-280 forintba kerül, addig egy liter LPG 170 forint körül mozog. Ráadásul, ma már szinte minden töltoállomáson vételezhetünk magunknak effajta üzemanyagot. Sot a két tartálynak köszönhetoen (benzin, gáz) nagyobb a gépkocsik a hatótávolsága. A gázüzemnek köszönhetoen a károsanyag kibocsátás is kisebb, mint egy benzines autó esetében.

Az elonyök mellett természetesen, meg kell említenünk a gázüzem hátrányait is. Egy gázüzemu autó motorjának teljesítménye 5 százalék körül csökken, a fogyasztása pedig 10-15 százalékkal no. A szervizelési költségek is növekednek, köszönhetoen a több alkatrésznek és megnövekedett szervízóra számnak. Továbbá hátrányként értékelhetjük, hogy gázüzemu jármuvünkkel nem hajthatunk le mélygarázsba.

Egy átlagos 1,6 literes hengerurtartalmú, benzin üzemu 5 éves gépjármu átalakítási költségei 300 ezer forintra rúgnak. Benzin üzemmódban az átlagos vegyes fogyasztása 7,5 liter, gázüzemmódban pedig 8,5 liter. Egy liter benzin 280 forintba, míg egy liter autógáz 170 forintba kerül. Ezeket a tényezoket állandónak feltételezve s egyéb költséggel nem számolva, a költségeink 45800 km alatt megtérülnek. Ez átlagosan kétévnyi autózást jelent.