A legjobban természetesen akkor járnánk, ha készpénzben kifizetnénk az autónkat, mert akkor nem kellene számolnunk a hitel költségeivel. Ez alól kivétel, ha a kocsi árát nagyobb hozammal tudjuk befektetni, mint a hitel Teljes Hiteldíj Mutatója (THM), amely tartalmazza a kamatot, a kezelési költséget és a díler (autókereskedo) jutalékát.

Amennyiben hitelbol szeretnénk fedezni kocsink vételárát, vagy legalábbis egy részét, akkor érdemes több pénzintézet termékét összehasonlítani, és nem rögtön „beleugrani” a kereskedo által felkínált finanszírozási lehetoségbe. A különbözo pénzügyi konstrukciókat a THM alapján tudjuk összehasonlítani, és kiválasztani a számunkra legkedvezobbet.

A jármu hitelbol való finanszírozásának jellemzoen két eszköze lehet. Az egyik a Pénzügyi lízing, amelynek esetében szerzodéskötéskor a tulajdonjog a lízingcégnél van, a futamido végén, az utolsó részlet törlesztésével száll át a vevore. Ez igazán akkor elonyös, ha nem magánszemélyként, hanem vállalkozásként vásároljuk az eszközt. A lízingkonstrukció során általában változó kamatot számítanak, s a kamatot a kölcsön devizanemétol függoen a különbözo bankközi kamatokhoz (forint - BUBOR, euró – EURIBOR, svájci frank – CHF LIBOR) igazítják.


A másik lehetõség, amit választhatunk az a hitelfelvétel. Ekkor az autó tulajdonjoga az elso pillanattól a miénk. A hiteltermékek egyik érdekes fajtája a hitellevél, amelyet eloször megvásárolhatunk a finanszírozó cégtol, majd ezt felhasználhatjuk a kiszemelt gépkocsi vásárlására (erre általában negyven napunk van a hitellevél kiváltásától számítva).
Fontos még tudni, hogy a fent említetteknek megfeleloen hitelünket finanszírozhatjuk euró, forint vagy svájci frank alapon is. Amennyiben nem a forintalapú hitelt választjuk, akkor a most kedvezobb kamatok mellett számolnunk kell az árfolyamkockázattal is. Meghatározó lehet még az önrész nagysága, amely annál nagyobb, minél öregebb az autó. A hitel futamidejének hossza szinten befolyásoló tényezõ, a visszafizetésre jellemzõen 12-120 hónap áll rendelkezésünkre.