|
||||||||||||||
A legjobban természetesen akkor járnánk,
ha készpénzben kifizetnénk az autónkat, mert
akkor nem kellene számolnunk a hitel költségeivel.
Ez alól kivétel, ha a kocsi árát nagyobb hozammal
tudjuk befektetni, mint a hitel Teljes Hiteldíj Mutatója
(THM), amely tartalmazza a kamatot, a kezelési költséget
és a díler (autókereskedo) jutalékát.
Amennyiben hitelbol szeretnénk fedezni kocsink vételárát, vagy legalábbis egy részét, akkor érdemes több pénzintézet termékét összehasonlítani, és nem rögtön „beleugrani” a kereskedo által felkínált finanszírozási lehetoségbe. A különbözo pénzügyi konstrukciókat a THM alapján tudjuk összehasonlítani, és kiválasztani a számunkra legkedvezobbet. A jármu hitelbol való finanszírozásának jellemzoen két eszköze lehet. Az egyik a Pénzügyi lízing, amelynek esetében szerzodéskötéskor a tulajdonjog a lízingcégnél van, a futamido végén, az utolsó részlet törlesztésével száll át a vevore. Ez igazán akkor elonyös, ha nem magánszemélyként, hanem vállalkozásként vásároljuk az eszközt. A lízingkonstrukció során általában változó kamatot számítanak, s a kamatot a kölcsön devizanemétol függoen a különbözo bankközi kamatokhoz (forint - BUBOR, euró – EURIBOR, svájci frank – CHF LIBOR) igazítják.
|