Az egyvágányú vonal a sziget déli végében kialakított hajóállomástól a sziget északi részében lévő másik hajóállomásig húzodott.
A lóvasúton három forgalmi kitérő volt. A vonalat kezdetben öt kocsival szolgálták ki, a növekvő forgalom mellett azonban a XX. század elejére már tíz kocsi szolgálta ki a vonalat. Mivel a vonal soha, a híd megnyitása után sem csatlakozott a városi hálózathoz, ezért a kocsiszínt is sziget déli végén alakították ki.
Rövid kronológia
1827-28-ban egy rövid ideig működött kísérleti jelleggel Pest és Kőbánya között lóvontatású lebegővasút teherforgalomban.
1846. Pozsony- Nagyszombat lóvasúti vonal átadása
1866. Elindul az első pesti lóvasúti vonal: Kálvin-Újpest
1868. Első budai lóvasúti vonal: Lánchíd- Zugliget
1869. Megnyílik a maritszigeti vonal
1898-ra fokozatosan, a villamos elterjedésével eltűnnek a lóvasuti vonalak Budapestről, ebben az évben szűnik meg a Déli pályaudvar - János kórház viszonylat
1928. Megszűnik a legutolsó budapesti vonal is, a margiszigeti