Kalendárium | <1966> operatőr lábát levágja az egyik helikopter <1968> Sean Connery visszalép (OHMSS) <1974> TB tévébemutatója az ABC-n <1982> OP taxis üldözéses jeleneteinek forgatása
|
|
| |
| |
On Her Majesty's Secret Service Őfelsége titkosszolgálatában
1. We Have All the Time in the World (3:16)
2. This Never Happened to the Other Fellow (4:28 / 5:06)
3. Try (3:28)
4. Ski Chase (2:55 / 3:39)
5. Do You Know How Christmas Trees Are Grown? (3:22)
6. Main Theme: On Her Majesty's Secret Service (2:37)
7. Journey to Blofeld's Hideaway (3:29 / 4:53)
8. We Have All the Time in the World (3:00)
9. Over and Out (2:42 / 3:12)
10. Battle at Piz Gloria (4:04) The
11. We Have All the Time in the World / James Bond Theme (4:38)
12. Journey to Draco's Hideaway (3:41)
13. Bond and Draco (4:34)
14. Gumbold's Safe (4:59)
15. Bond Settles In (2:17)
16. Bond Meets the Girls (3:27)
17. Dusk at Piz Gloria (2:33)
18. Sir Hillary's Night Out (4:47)
19. Blofeld's Plot (5:19)
20. Escape From Piz Gloria (4:53)
21. Bobsled Chase (2:04)
| |
A zeneszerző maradt, a címszereplő és a koncepció viszont változott. George Lazenby első és egyetlen alkalommal bújt Bond bőrébe, miközben a hagyományossá vált főcímdal ezúttal elmaradt: John Barry "egymaga" oldotta meg a feladatot egy dinamikus instrumentális számmal. Ekkortájt kezdett terjedni a szinti-kór, ami alapfokon Barry-t is megfertőzte, így a klasszikus Bond-téma gitárszólója is egy analóg szintetizátoron szólal meg, ugyanakkor a szimfonikus-zenekar továbbra is jelentős szerepet játszik. Ezt hallhatjuk például a mókás és kétértelmű címmel bíró "This Never Happened To The Other Fellow" ("Ez sosem fordult elő a másik fickóval") című számban, utalva a korábbi (és későbbi) Bondra, Sean Connery-re.
Néhány szintihang majd' minden dalban felcsendül - hol szóló, hol basszustémával játszadozva, így igazán egyénivé teszi a 95%-ban persze még mindig szimfonikus zenébe elegyített muzsikát. A YOLT-ban megkezdett irány, a vonosók intenzív használata itt még inkább kiteljesedik, és Barry későbbi score-jaira is jellemző lesz.
A filmhez egy igazi zenei nagyságot is szerződtettek, Louis Armstrong személyében, aki a lemezen található "We have all the time in the world"-öt vitte sikerre. A dal instrumentális-jazzes változata is szerepel a lemezen, melynek témáját Barry előszeretettel használja fel a teljes zenei anyagban. Nagy kár, hogy nem Armstrong dala lett a főcímdal, hiszen ez a szám a filmfolyam egyik legromantikusabb darabja.
Ezúttal még az összképromboló "Do You Know How Christmas Trees Are Grown" című gyermekkórusos rettenetet is megbocsátjuk, bár a cd-lejátszót érdemes úgy programozni, hogy ezt a számot végképp elkerüljük, és még véletlenül se csendülhessen fel.
Összegezve: Zseniális arányban adagolt szintetizátor-elemekkel fűszerezett szimfonikus zene, megkoronázva Lous Armstrong romantikus örökzöldjével.
Értékelés (7-es skálán): 7 (kiváló) |
|
[ Vissza a kategória listájához ] [ Vissza ] |
|
|