| |
| |
Live And Let Die Élni és halni hagyni
1. Main Title: Live and Let Die (3:10)
2. Just a Closer Walk With Thee / New Second Line (2:13)
3. Bond Meets Solitaire (2:41)
4. Whisper Who Dares (1:43)
5. Snakes Alive (2:41)
6. Baron Samedi's Dance of Death (1:42)
7. San Monique (1:57)
8. Fillet of Soul - New Orleans / Live and Let Die / Fillet of Soul (3:20)
9. Bond Drops In (3:34)
10. If He Finds It, Kill Him (1:20)
11. Trespassers Will Be Eaten (2:45)
12. Solitaire Gets Her Cards (1:50)
13. Sacrifice (3:21)
14. James Bond Theme (1:47)
15. Gunbarrel/Snakebit (1:31)
16. Bond to New York (2:47)
17. San Monique [Alternate] (2:46)
18. Bond and Rosie (3:51)
19. The Lovers (2:09)
20. New Orleans (2:53)
21. Boat Chase (2:01)
22. Underground Lair (4:17)
| |
A főszereplő neve e filmtől kezdve jó ideig: Moore. Roger Moore. A zeneszerőé pedig egy alkalomra: Martin. George Martin. A Beatles legendás producere az első szerző, aki lehetőséget kapott, az ekkor már hatszoros bond-szerző Barry után, hogy filmzenét készítsen egy 007-es produkcióhoz. Megtisztelő és nehéz feladat, mely elé Martin kellő tisztelettel és hozzáértéssel állt: „Megmutatta, hogyan kell csinálni” – nyilatkozta.
Tisztában volt vele, hogy elődje mit, hogyan tett. Ügyesen használta fel Monty Norman-féle témát is, és hozott létre egy dinamikus funkys elemekkel behálózott hanganyagot. A film történetéhez idomulva, remekül működnek az amerikai hetvenes éveket megjelenítő zenei stílusok, egyvelegek.
A címadódal pedig igazi populáris világsikerré vált, Paul McCartney és a The Wings előadásában. A két régi harcostárs, a korábbi beatles-tag és az ex-beatles-producer kiválóan működött együtt. A Live And Let Die témája szervesen szövődik bele több, a korongon (így persze a filmben is) hallható szerzeménybe. Nem mellékes, hogy a főcímdalt Oscarra is jelölték, legjobb eredeti betétdal kategóriában.
A filmzene nem adja meg azt a tipikus angolos bond-érzést, amit várnánk tőle, helyette kapunk egy „amerikai Bond-ot”. Bár ez nem is hiba, hiszen a cselekmény nagy része amerikában játszódik, így érthető a koncepció: ha keleten keleties zene van, akkor nyugaton "nyugatias" legyen.
Összegezve: George Martin izgalmas és méltó zenét szerzett, ami sajnos nem adja meg a tökéletes bond-érzést. Három szóban: Bond New Yorkban.
Értékelés (7-es skálán): 6 (jó) |
|
[ Vissza a kategória listájához ] [ Vissza ] |
|
|