OLI76.HU - Orosz Olivér weboldala
személyes blog festmények, airbrush online játékok android retro rovat videoton tvc programozás
személyes blog festmények, airbrush online játékok android retro rovat videoton tvc programozás
Programozás

menü:
Programozásról általában

Java kezdet
Java leckék
Java letöltések

Pascal kezdet
Pascal leckék
Pascal letöltések

FLASH kezdet
FLASH leckék
FLASH letöltések

HTML5 kezdet
HTML5 leckék
HTML5 letöltések

kapcsolódó fórum
linkek


Java leckék

1. példa
5. példa
7. példa
12. példa
15. példa
18. példa
24. példa
27. példa


15. példa

Működés közben:



Leírás:

Betölt egy képet, majd kirajzolja úgy, hogy a mérete folyamatosan nő-csökken.
Illetve második kirajzolásnál az átlátszósága változik.

A program folyamatosan fut, ezért a START, STOP és UPDATE eljárások már ismerősek.

Az INIT-ben betöltjük a képet img1-be, és beállítjuk a változók kezdőértékét.

A lényeges rész a PAINT metódusban van.
Először letöröljük a rajzterületet, meg kiírunk egy kis szöveget.

Utána kirajzoljuk a képet nagyítva a drawImage eljárás segítségével.

Ezután a setComposite segítségével beállítjuk a rajzterületre a "fedést" ami azt jelenti, hogy ha bármit írunk, rajzolunk a mögött látszódni fog a mögötte lévő rész. Pontosabban azt határozzuk meg, hogy a rajzolt szín mennyire fedje az alsó színt. 0..1 közötti tört számot kell megadnunk, az 1 jelenti a 100% fedést, 0.5 az 50% fedést, 0.1 az 10% fedést és 0 a 0% fedést.

Ez minden rajzolást befolyásol. Ha már nincs rá szükségünk akkor állítsuk vissza az értéket 1-re. Ja, és csak Graphics2D objektumra alkalmazható, ezért készítünk egyet a PAINT eljárás elején.


A RUN eljárásban a szokásos while ciklusban található kód a nagyítás és az átlátszóság értékeit módosítja.
A REPAINT és a SLEEP szintén ismerős már, a kirajzolást és a késleltetést végzik.


Letöltés: pelda.java