| |||||||||||||||||
|
Programozás |
Java leckék 1. példa 5. példa 7. példa 12. példa 15. példa 18. példa 24. példa 27. példa 15. példa Működés közben: Leírás: Betölt egy képet, majd kirajzolja úgy, hogy a mérete folyamatosan nő-csökken. Illetve második kirajzolásnál az átlátszósága változik. A program folyamatosan fut, ezért a START, STOP és UPDATE eljárások már ismerősek. Az INIT-ben betöltjük a képet img1-be, és beállítjuk a változók kezdőértékét. A lényeges rész a PAINT metódusban van. Először letöröljük a rajzterületet, meg kiírunk egy kis szöveget. Utána kirajzoljuk a képet nagyítva a drawImage eljárás segítségével. Ezután a setComposite segítségével beállítjuk a rajzterületre a "fedést" ami azt jelenti, hogy ha bármit írunk, rajzolunk a mögött látszódni fog a mögötte lévő rész. Pontosabban azt határozzuk meg, hogy a rajzolt szín mennyire fedje az alsó színt. 0..1 közötti tört számot kell megadnunk, az 1 jelenti a 100% fedést, 0.5 az 50% fedést, 0.1 az 10% fedést és 0 a 0% fedést. Ez minden rajzolást befolyásol. Ha már nincs rá szükségünk akkor állítsuk vissza az értéket 1-re. Ja, és csak Graphics2D objektumra alkalmazható, ezért készítünk egyet a PAINT eljárás elején. A RUN eljárásban a szokásos while ciklusban található kód a nagyítás és az átlátszóság értékeit módosítja. A REPAINT és a SLEEP szintén ismerős már, a kirajzolást és a késleltetést végzik. Letöltés: pelda.java |