| |||||||||||||||||
|
Programozás |
Java leckék 1. példa 5. példa 7. példa 12. példa 15. példa 18. példa 24. példa 27. példa 7. példa Működés közben: Leírás: Egy "labdát" pattogtat a képernyőn. Az INIT eljárásban beálítjuk a labda kezdő koordinátáit és a sebességét, irányát. Szokás szerint a PAINT-ban rajzolunk. Először letöröljük az applet területét. Utána világos szürkével kirajzoljuk a labdát, a labda koordinátájára egy téglalapot. Végül kiírjuk a "pattogó labda" szöveget. Szokás szerint az UPDATE hívja a PAINT-et, a START indítja a szálat, a STOP lezárja. A RUN metódusban ott a "while" ciklus, azon belül pedig a folyamatosan futó program. Először a labda koordinátáit módosítjuk: x1=x1+x1p; x1 a labda x koordinátája, x1p pedig a sebessége az adott irányba. Utána a koordinátákat ellenőrizzük és ha a képzeletbeli kereten ki akarna lépni akkor "megfordítjuk" a haladási irányt. Végül a SLEEP-el várakozunk kicsit. Letöltés: pelda.java |