OLI76.HU - Orosz Olivér weboldala
személyes blog festmények, airbrush online játékok android retro rovat videoton tvc programozás
személyes blog festmények, airbrush online játékok android retro rovat videoton tvc programozás
Programozás

menü:
Programozásról általában

Java kezdet
Java leckék
Java letöltések

Pascal kezdet
Pascal leckék
Pascal letöltések

FLASH kezdet
FLASH leckék
FLASH letöltések

HTML5 kezdet
HTML5 leckék
HTML5 letöltések

kapcsolódó fórum
linkek


Java leckék

1. példa
5. példa
7. példa
12. példa
15. példa
18. példa
24. példa
27. példa


7. példa

Működés közben:



Leírás:

Egy "labdát" pattogtat a képernyőn.

Az INIT eljárásban beálítjuk a labda kezdő koordinátáit és a sebességét, irányát.

Szokás szerint a PAINT-ban rajzolunk. Először letöröljük az applet területét. Utána világos szürkével kirajzoljuk a labdát, a labda koordinátájára egy téglalapot. Végül kiírjuk a "pattogó labda" szöveget.

Szokás szerint az UPDATE hívja a PAINT-et, a START indítja a szálat, a STOP lezárja.

A RUN metódusban ott a "while" ciklus, azon belül pedig a folyamatosan futó program.

Először a labda koordinátáit módosítjuk:
x1=x1+x1p;
x1 a labda x koordinátája, x1p pedig a sebessége az adott irányba.

Utána a koordinátákat ellenőrizzük és ha a képzeletbeli kereten ki akarna lépni akkor "megfordítjuk" a haladási irányt.

Végül a SLEEP-el várakozunk kicsit.

Letöltés: pelda.java