OLI76.HU - Orosz Olivér weboldala
személyes blog festmények, airbrush online játékok android retro rovat videoton tvc programozás
személyes blog festmények, airbrush online játékok android retro rovat videoton tvc programozás
Programozás

menü:
Programozásról általában

Java kezdet
Java leckék
Java letöltések

Pascal kezdet
Pascal leckék
Pascal letöltések

FLASH kezdet
FLASH leckék
FLASH letöltések

HTML5 kezdet
HTML5 leckék
HTML5 letöltések

kapcsolódó fórum
linkek


Java leckék

1. példa
5. példa
7. példa
12. példa
15. példa
18. példa
24. példa
27. példa


24. példa

Működés közben:



Leírás:

Van egy fekete négyzet az applet területén. Ezt a négyzetet irányíthatjuk a kurzormozgató billetnyűk segítségével.

A program elején lekérjük a billentyűzet eseményeket (addKeyListener), így megkapjuk majd a lenyomott és a felengedett billentyűk kódját.

Az INIT-ben szokásos módon létrehozzuk a virtuális képernyőnket (egy képet amire majd rajzolunk), illetve beállítjuk a változókat.

A PAINT-ben letöröljük a rajzterületet, majd kirajzoljuk a négyzetet amit irányíthatunk, végül kirajzoljuk a kész képet.

Az IRANYIT eljárásban irányíthatjuk a négyzetünket.

A RUN eljárásban a szokásos while ciklus.
Ebben meghívjuk az IRANYIT eljárást, a REPAINT-al rajzolunk.
Ezután a requestFocus gondoskodik arról, hogy a billetnyűzet eseményeket mi kapjuk meg. Ez elhagyható esetleg.
Végül a SLEEP-el várakozunk egy kicsit.


Letöltés: pelda.java