| |||||||||||||||||
|
Programozás |
Java leckék 1. példa 5. példa 7. példa 12. példa 15. példa 18. példa 24. példa 27. példa 5. példa Működés közben: Leírás: A program bemutatja hogyan lehet olyan appletet készíteni, ami folyamatosan fut. Egy változó értékét folyamatosan növeli, és a változó tartalmát a képernyőre kiírja. Na, ez már komolyabb eset. A PAINT eljárás jeleníti meg az applet területét. Először a fillRect segítségével letötöljük azt a részt, ahová a szöveg kerül. Ezután fekete színnel kiírjuk az i változó értékét, majd i értékét növeljük egyel. Az INIT eljárás üres, amúgy az applet indításakor fut le a tartalma. Az UPDATE eljárás lefut, ha meghívjuk a REPAINT-et. Az UPDATE pedig meghívja a PAINT-et. A START és a STOP indítja és leállítja a futó szálat. Ez azért kell, hogy a programunk folyamatosan fusson és ne csak egyszer fusson le. A RUN metódusban van a program törzse. Van egy "while" ciklus, mely addig ismétlődik, míg a futó szál le nem lesz állítva. A ciklusban kevés dolog van. A REPAINT meghívja a PAINT-et, azaz kirajzolja az applet-et. A SLEEP pedig várakoztatja a szál futását. Ez idő alatt semmit nem csinál a program, nem is terheli a processzort. Ennek segítségével azt érhetjük el, hogy minden gépen egyforma sebességgel fusson a programunk, egyébként gyorsabb gépen gyorsabban futna. Hát.. ennyi. Letöltés: pelda.java |