OLI76.HU - Orosz Olivér weboldala
személyes blog festmények, airbrush online játékok android retro rovat videoton tvc programozás
személyes blog festmények, airbrush online játékok android retro rovat videoton tvc programozás
Programozás

menü:
Programozásról általában

Java kezdet
Java leckék
Java letöltések

Pascal kezdet
Pascal leckék
Pascal letöltések

FLASH kezdet
FLASH leckék
FLASH letöltések

HTML5 kezdet
HTML5 leckék
HTML5 letöltések

kapcsolódó fórum
linkek


Java leckék

1. példa
5. példa
7. példa
12. példa
15. példa
18. példa
24. példa
27. példa


5. példa

Működés közben:



Leírás:

A program bemutatja hogyan lehet olyan appletet készíteni, ami folyamatosan fut.
Egy változó értékét folyamatosan növeli, és a változó tartalmát a képernyőre kiírja.

Na, ez már komolyabb eset.
A PAINT eljárás jeleníti meg az applet területét. Először a fillRect segítségével letötöljük azt a részt, ahová a szöveg kerül. Ezután fekete színnel kiírjuk az i változó értékét, majd i értékét növeljük egyel.

Az INIT eljárás üres, amúgy az applet indításakor fut le a tartalma.

Az UPDATE eljárás lefut, ha meghívjuk a REPAINT-et. Az UPDATE pedig meghívja a PAINT-et.

A START és a STOP indítja és leállítja a futó szálat. Ez azért kell, hogy a programunk folyamatosan fusson és ne csak egyszer fusson le.

A RUN metódusban van a program törzse.
Van egy "while" ciklus, mely addig ismétlődik, míg a futó szál le nem lesz állítva.

A ciklusban kevés dolog van.
A REPAINT meghívja a PAINT-et, azaz kirajzolja az applet-et.

A SLEEP pedig várakoztatja a szál futását. Ez idő alatt semmit nem csinál a program, nem is terheli a processzort. Ennek segítségével azt érhetjük el, hogy minden gépen egyforma sebességgel fusson a programunk, egyébként gyorsabb gépen gyorsabban futna.

Hát.. ennyi.

Letöltés: pelda.java