fejlec

Elérhetőség


Vásárosdombói Általános Iskola és
Alapfokú Művészeti Iskola

7362 Vásárosdombó
Szabadság tér 16.

Tel.: 72/553-013
Fax: 72/453-304

E-mail: vdombo.iskola@gmail.com

INTEGRÁCIÓ 2004.

 

Az első, bevezető év után sajnos csalódnunk kellett, amikor kiderült, hogy a bázisintézményi státuszra újra pályáznunk kell. Így 2004-ben kénytelenek voltunk újra pályázni egy HEFOP program keretében.
A pályázati kiírásban foglaltakat jószerivel csak a bázisintézmények tudták teljesíteni, mivel kikötés volt, hogy az intézmény megfelelő gyakorlattal rendelkezzen az integrált nevelés területén, az intézményekkel való együttműködésekben. A kiírt pályázatot is konzorciumi együttműködés keretében kellett megvalósítani három általános iskolával és egy óvodával összefogva. Véleményünk szerint más intézmény nem rendelkezhetett olyan tapasztalatokkal, melyek a pályázásra alkalmassá tették volna.
Ez némi bizakodásra adott okot, ráadásul a projekt kiírása alapján feltételezhető volt, hogy a bázisintézmények nagy eséllyel indulhatnak a pályázaton.
Ennek ellenére nemcsak bázisintézmények adták be pályázataikat, s voltak, akik be is kerültek a nyertesek közé. Kistérségünkben egy olyan alapítványi iskola kapott támogatást, amely szinte kizárólag csak roma gyerekeket oktatott, tehát szegregált intézmény volt.
Intézményünk pedig sajnálatos módon kiesett a támogatottak köréből, mindenféle alapos szakmai indoklás nélkül.
Integrációs tevékenységünket ennek ellenére folytattuk, hiszen a kiegészítő normatívát továbbra is igényeltük.
A bázisintézményi hálózatból kikerülve azonban sem szakmai segítséget, sem pedig anyagi támogatást nem kaptunk tovább. Teljesen magunkra maradtunk volna, ha két trénerünk révén nem tudjuk tartani a kapcsolatot a régiós központtal, az ő segítségükkel rendelkeztünk naprakész információkkal.

Tagadhatatlanul a legfontosabb az volt számunkra, hogy újra be tudjunk lépni a NFT HEFOP pályázati rendszerébe, ez ugyanis nélkülözhetetlen volt ahhoz, hogy az integrációs programunk egy év alatt megmutatkozó leglátványosabb eredményei, mint a pedagógusok módszertani továbbképzései, a tárgyi eszközfejlesztések folytathatóak legyenek. 

Szerencsére a 2005-ös évben újabb pályázat beadására volt lehetőségünk, ami még kedvezőbb is volt számunkra, mint az előző évi kiírás.