Integráció
2003
Bázisintézmény
Tapasztalatok és eredmények
2004
2005
Új pályázati kiírás
Nyertes pályázat
HEFOP 2.1.8 bemutatása
2010
IPR dokumentumok
Elérhetőség
Vásárosdombói Általános Iskola és
Alapfokú Művészeti Iskola
7362 Vásárosdombó
Szabadság tér 16.
Tel.:
72/553-013
Fax: 72/453-304
E-mail: vdombo.iskola@gmail.com
Az első, bevezető év után sajnos csalódnunk kellett, amikor kiderült, hogy a bázisintézményi státuszra újra pályáznunk kell. Így 2004-ben kénytelenek voltunk újra pályázni egy HEFOP program keretében.
A pályázati kiírásban foglaltakat jószerivel csak a bázisintézmények tudták teljesíteni, mivel kikötés volt, hogy az intézmény megfelelő gyakorlattal rendelkezzen az integrált nevelés területén, az intézményekkel való együttműködésekben. A kiírt pályázatot is konzorciumi együttműködés keretében kellett megvalósítani három általános iskolával és egy óvodával összefogva. Véleményünk szerint más intézmény nem rendelkezhetett olyan tapasztalatokkal, melyek a pályázásra alkalmassá tették volna.
Ez némi bizakodásra adott okot, ráadásul a projekt kiírása alapján feltételezhető volt, hogy a bázisintézmények nagy eséllyel indulhatnak a pályázaton.
Ennek ellenére nemcsak bázisintézmények adták be pályázataikat, s voltak, akik be is kerültek a nyertesek közé. Kistérségünkben egy olyan alapítványi iskola kapott támogatást, amely szinte kizárólag csak roma gyerekeket oktatott, tehát szegregált intézmény volt.
Intézményünk pedig sajnálatos módon kiesett a támogatottak köréből, mindenféle alapos szakmai indoklás nélkül.
Integrációs tevékenységünket ennek ellenére folytattuk, hiszen a kiegészítő normatívát továbbra is igényeltük.
A bázisintézményi hálózatból kikerülve azonban sem szakmai segítséget, sem pedig anyagi támogatást nem kaptunk tovább. Teljesen magunkra maradtunk volna, ha két trénerünk révén nem tudjuk tartani a kapcsolatot a régiós központtal, az ő segítségükkel rendelkeztünk naprakész információkkal.
Tagadhatatlanul a legfontosabb az volt számunkra, hogy újra be tudjunk lépni a NFT HEFOP pályázati rendszerébe, ez ugyanis nélkülözhetetlen volt ahhoz, hogy az integrációs programunk egy év alatt megmutatkozó leglátványosabb eredményei, mint a pedagógusok módszertani továbbképzései, a tárgyi eszközfejlesztések folytathatóak legyenek.