fejlec

Elérhetőség


Vásárosdombói Általános Iskola és
Alapfokú Művészeti Iskola

7362 Vásárosdombó
Szabadság tér 16.

Tel.: 72/553-013
Fax: 72/453-304

E-mail: vdombo.iskola@gmail.com

Referencia intézményi pályázat

Előminősítés

Intézményünk a Vásárosdombói Általános Iskola, Egységes Oktatási és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény - Általános iskolája feladatellátási helyre vonatkozóan referencia intézményi előminősítési eljáráson indult. Ajánlás

Intézményünk – Befogadó pedagógiai gyakorlat/integrációs pedagógiai program alkalmazásában mintaadó intézmény – kíván referenciahely lenni.

Intézményünkben 2003-ban került bevezetésre az IPR, azóta a rendszer folyamatos fejlesztése folyik. A 2006-os évben a HEFOP 2.1.8 pályázati konstrukció keretében jelentős anyagi forrást is tudtunk a fejlesztéshez rendelni, de minden évben integrációs támogatásban is részesült iskolánk.
Az elmúlt évek során integrációs gyakorlatunk modellértékűvé vált, iskolánk mindenben megfelel az IPR feltételrendszerének:

  • Képesek vagyunk a különböző hátérrel és különböző területeken eltérő fejlettséggel rendelkező gyerekek fogadására, és együttnevelésére.
  • Iskolánkban a nevelés-oktatás heterogén összetételű osztályokban folyik.
  • Óvoda-iskola átmenet segítését külön erre a feladatra szerveződött fejlesztő csoport végzi.
  • Széleskörű partneri együttműködések is segítik a HHH-s tanulók integrált nevelését, iskolai, társadalmi integrációjukat.
  • Mindennapi pedagógiai gyakorlatunkban eredményesen alkalmazzuk az IPR tanítást-tanulást segítő eszközrendszer elemeit.
  • Tanulóink felkészítése befogadó, tanulóbarát intézményi környezetben, megfelelő eszközállomány segítségével történik.
  • Pedagógusaink együttesen, tantestületi képzések keretében sajátították el az integrált neveléshez szükséges alapismereteket, tettek szert az új tanulásszervezési módok alkalmazásához szükséges ismeretekre.
  • A programban közreműködő pedagógusok kidolgozták az IPR eredményes és hatékony működéséhez szükséges intézményi dokumentációt: háromhavonkénti kompetencia alapú szöveges értékelés, fejlesztő team-ek dokumentációja, eszközrendszer elemeinek dokumentálása stb.
  • Az intézményi alapdokumentumok IPR alapú átdolgozásával az integrált nevelés tartalmi szabályozását is megvalósítottuk.
  • Az elmúlt években több alkalommal fogadtunk tantestületeket hospitációra, szakmai műhelymunkára, kistérségben konferenciák színhelyéül szolgáltunk.

Referencia értékű munkának tekinthető az IPR komplex intézményi kidolgozása, és gyakorlati bevezetése. Intézményi dokumentumok IPR alapú átdolgozása. Fejlesztő team-ek működtetése, újfajta tanulásszervezési technikák alkalmazása, tanácsadói és mentori tevékenység, és szaktanácsadói segítségnyújtás.

Az előmínősítés során az alábbi jó gyakorlatokat töltöttük fel az Educatio honlapján a szolgáltatói kosárba:

  • Mesés utazás iskolaországba
  • Képzőművészet és terápia az integrált oktatásban
  • Hagyomány és modernitás a szolfézs oktatásban

A jó gyakorlatok megtekinthetők a  http://kosar.educatio.hu/ weboldalon. (Kerüljön fel az elérhetőség!)

Előminősítési nyilatkozat:

Referencia intézményi szolgáltatások

Referenciaintézményi szolgáltatásunk célja, hogy a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók integrált nevelése során szerzett tapasztalatainkat, működő jó gyakorlatainkat közvetítsük olyan innovatív iskolák és tantestületeik számára, akik az Iskolai Integrációs Program bevezetését vállalják. Az IPR komplex intézményi kiépítésének folyamatában tudunk segítséget kínálni az érdeklődő intézmények számára.
Szolgáltatásunk tartalmi elemei:

  • Bemutató órák tartása, ahol az újfajta tanulásszervezési technikák gyakorlati megvalósulása figyelhető meg – integrált nevelés, kooperatív technikák, differenciált tanulásszervezés stb.
  • Szakmai műhelymunka szervezése - az IPR-hez kapcsolódó intézményi feladatok megvalósításának segítése: befogadó iskolai környezet kialakítása, fejlesztő team-ek feladatai, saját intézményi dokumentáció kialakítása, intézményi alapdokumentumok átdolgozása stb.
  • Tanácsadói és mentori tevékenység – az intézményi jó gyakorlatok átvételének és alkalmazásának segítése.
  • Szakértői segítségnyújtás az IPR bevezetése kapcsán.
  • Főiskolai hallgatók segítése, hogy a mindennapok gyakorlatában szerezzenek tapasztalatokat a HHH-s tanulók integrált neveléséről.