„Mert bár lapról olvasni hasznos dolog, ám a hangok között lélekre lelni az, ami érdemes ...”
szolfézs, zenetörténet - zeneirodalom, népzenei ismeretek, néprajz
furulya, fuvola, oboa, klarinét, szaxofon
furulya, trombita, kürt, harsona, tenorkürt, baritonkürt, tuba
Tanári
Igazgató: Regősné Nyirő Ildikó
Igazgatóhelyettes: Kincses Edit
Igazgatóhelyettes: Dér Krisztina
Tanáraink
Andriska Szilvia |
oboa, furulya |
Brezovácz Mirjam |
zongora |
Csuka Ágnes Karolina |
zongora |
Darvassi Andrea |
zongora |
Dér Krisztina |
igazgatóhelyettes magánének |
Fodor Ferenc |
gitár-együttes vezetője gitár |
Gál Róbertné |
citera, szolfézs, zeneismeret-népzene tanszak vezetője |
Géczy Andrea |
szolfézs |
Györe Csilla |
ütő |
Járdányné Rajtmár Renáta |
oboa, furulya |
Juhász Kitti |
Vackor Citerazenekar vezetője citera Kövirigó Együttes vezetője |
Kincses Edit |
igazgatóhelyettes szolfézs |
Kovács László |
harsona, kürt, furulya |
Lozsádi Judit |
zongora |
Nagy Katalin |
fuvola, furulya |
Orosz László |
vonós-pengetős tanszak vezetője Vonószenekar vezetője hegedű |
Regősné Nyirő Ildikó |
igazgató Nőikar vezetője szolfézs |
Schüszler Boglárka |
ütő
|
Szabó László |
hegedű |
Szentesi István |
Fúvószenekar vezetője klarinét, szaxofon, furulya |
Szikora Krisztina |
magánének, szolfézs |
Tóth Judit |
furulya, fuvola |
Tóthné Császár Ildikó |
zongora tanszak vezetője zongora |
Várföldi Mátyás |
gordonka |
Zsirmon Zsolt |
fúvós-ütő tanszak vezetője Fanfár Előadói Együttes vezetője trombita, kürt, furulya |
2017-01-08.
Innen-onnan
- A nemzeti összetartozás napja - június 4. - pedagógiai háttéranyag
- A zenei szakképzésről - 2015.05.22.
-
Új tartalmakkal egészült ki az Útmutató a misősítési rendszerhez
- Itttttt elérhető az új kiegészített útmutató
2014. március 19
- Tanfelügyeleti kézikönyvek
- Pedagógus minősítés
- Kapcsolódó anyagok a Magyar Zeneiskolák és Művészeti Iskolák Szövetségének oldalán
-
A reflektív gondolkodás fejlesztése
-
Szivák Judit:
A REFLEKTÍV GONDOLKODÁS FEJLESZTÉSE
Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége, 2010
Készült a „Magyar Géniusz Integrált Tehetségsegítő Program – Országos Tehetségsegítő Hálózat Kialakítása” (TÁMOP 3.4.4-A/08/1-2009-0001) című projekt keretében.
-
A zenei tehetség felismerése és fejlesztése
-
Turmezeyné Heller Erika:
A ZENEI TEHETSÉG FELISMERÉSE ÉS FEJLESZTÉSE
Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége, 2010
Készült a „Magyar Géniusz Integrált Tehetségsegítő Program – Országos Tehetségsegítő Hálózat Kialakítása” (TÁMOP 3.4.4-A/08/1-2009-0001) című projekt keretében.
- Muzsika a katedrán
- A XII. Országos Lubik Imre zeneiskolai trombitaversenyről
- DR. HONTVÁRI CSABA összegzése a 2011.X.28-30. között megrendezett zalaegerszegi versenyről.
…A háromévente megrendezésre kerülő összejövetel mindig nagyszerű alkalom, hogy a zeneiskolák legtehetségesebb ifjú trombitásai a felkészülés kemény munkáját, többletfeladatait vállalva céltudatosan fejlesszék tovább hangszeres játékukat, megismerjék egymást, tanáraik számára pedig az országos kitekintés, tapasztalatgyűjtés, széleskörű eszmecsere, az oktatás során felhasználható irodalom bővítésének fóruma is ez egyben. …
…Fontos-e a zenepedagógus számára már ilyen korban a tehetségek kiválasztása, a zenészi hivatásra való felkészítésük olykor dresszírozástól sem mentes folyamata, vagy esetleg a tanár a szakma hazai helyzetét, perspektíváit, valamint a gyerekek egyre szerteágazóbb terheltségét tekintve lemond az imént említett, kompromisszumokat nem ismerő célkitűzésről, és a zeneoktatást elsősorban a lelki, esztétikai nevelés eszközének ítéli csupán? A zenei versenyeket fontosnak tartó tanárok – akik inkább az első csoportba sorolhatók – a mai, sokak által nehez(ebb)en(?) kezelhetőnek tartott gyermekeket is sikerrel tudják motiválni – örömmel tapasztalhattuk ezt a zalaegerszegi döntőn résztvevők zöménél. …
- Szolfézs és hangszer kapcsolatáról
- Dobszay László:
Szolfézs és hangszer kapcsolatáról – Hangszeres tanárok számára
Feszegetik egyik oldalról is, de különösen a másikról, a hangszeres tanítás felől. A két tárgy kapcsolata elvileg könnyen megoldható kérdés. Mindkét tárgynak zenére kell nevelni. Jó zenét kell tanítania jól. A zenetanulás célja nem a hegedűtudás, meg nem is a kottaírás hallás után, hanem a zene megszerettetése. Ha ezt végzi mindkét tárgy a legnagyobb buzgalommal, s főleg a legnagyobb tanári hozzáértéssel, akkor máris kapcsolatba kerültek egymással.
- „Néhány gondolat a Koncz János Hegedűverseny kapcsán”
- Ittzés Tamás hegedűtanár, a Zenetanárok Társasága vonóstagozatának elnöke ír a hibákról.
- Egy mestermû rejtett üzenete – Mindentudás Egyeteme
- A mûvészi zenei alkotás máig legtipikusabb formája a kottaírással rögzített kompozíció, amelyet az elõadó elõbb elolvas és értelmez, majd újrateremt.
A közönség számára a mû a meghallgatható, a felhangzó forma. Az igazi mestermû azonban ennél több: magasrendû intellektuális produktum, amelybe a komponista esetenként többszintes üzenetet kódolt.
Az ilyen üzenetekrõl részben az elõadó sem tud, mert a kottaírás ezeket nem tárja fel.
A zenetudományi kutatás egyik legizgalmasabb feladata a kódolt, egyedi mestermû-üzenetek megértése, ebbe enged - kuriózumként – bepillantást az elõadás.
Zongorán közremûködik: Jandó Jenõ.
- Magyar Zeneiskolák és Művészeti Iskolák Szövetsége
- Kottamásolás a zeneiskolákban
- Sigrai László Kottakiadói Igazgató - „Nem tartható tovább az illegális kottamásolás”
(2009.04.)