Nekem alapból egy 34 DCHD-12 weberem volt. Átalakítva mechanikus nyitásu 2 torokal, és a üresjárati fúvókáim 70/100 voltak, és a benzin fúvókák 125/125. A többi a táblázatban megeggyezo.
Ez a karbi ebben az alapformában sokkal kevesebbet nyújtott mint a karbiadatok táblán található utolsó két oszlopban olvasható tuning EDSR és SEDR karbim. Érezhetoen lomhább volt a kocsi. torpant, és nem volt alapjárat, de egy két módosítás és csodák történtek.
A módosításoknál csak a végeredményeket írom le!!
Módosítások (1):
- Benzin fúvókák átmérojének növelése, 130/130
- Levego fúvókák csökkentése 160/160
Ezt a módosítást vagy 15 féle fúvóka verzióval értem el. Vagyis ha növeltem a benzint de mást nem módisítottam, igazából csak a dadogós gyorsítás szunt meg és stabillá vált az alapjárat. Viszont ahogy elkezdtem tizedenként csökkenetni a levego fúvókákat egyre rugalmasabbá vált az autó. Sokkal jobb lett a kigyorsítás, gyorsulás. Sok-sok verzió után jött létre ez a beállítás. Vagyis az egyes torok esetében a 160/130as (levego/benzin) fúvókáknál kisebb benzint csak teljesítmény csökkenés rovására tehettem be. Ugyan így ha növeltem a levegot megint csak csökkent a teljesítmény.
Ebbol következtetve a 24es veturi átméronél ez az a fúvóka pár ami a legjobb teljesítményt adja. Ha csökkenteni lehetne a ventúrit Pl. 23ra akkor már a fúvóka pár is változna 180(170)/120-ra. Ha 22re akkor 190/120 lenne a jó beállítás.(mennyire kezdene hasonlítani az általunkl átfúvókázott skoda karbik méreteire :) )
A második toroknál ugyan ezt a módszert játszottam végig, ahol meglepoen a 155ös benzin fúvóka helyett boven elég lett a 130as. Mivel semmilyen teljesítmény csökkenés nem történt ha 130-ast tettem a 155-ös helyére. Egyedüli eredmény a kisebb kormolás hirtelen gázadáskor. Úgyszintén 160-as levegovel kellett szerelni a második torkot, mert ha nagyobb levego került bele(180) akkor a 2. torok nyitásakor érezheto volt egy kis torpanás ami a szegény keverék viselkedésére utalt.
Módosítások (2):
- Üresjárati fúvóka 50/70 re cserélése.
- 2. venturo(choke) 25-ösre cserélése.
Erre azért került sor, mert érezheto volt a túlzott alapjárati fogyasztás. ezzel 1-1.5L el kisebb fogysztást értem el. És a keverék(co) csavar is nagyobb tartományban lett állítható. Az elozonél 1/4-ed fordulat után már túl dússá vált a keverék és ledadogott. Most 1 fordulat után valamivel jön létre ez az állapot de még ott sem dadog le csak érezheto a tól dos keverék hatása a motorhangon.
Mért fogysztás ezzel a beállításokkal:
Városi normál: 9.5-10L
Városi eroltetett: 12-15L
Országúti normál: 5.8-6.3L
Országúti eroltetett: 8.5-9.5L
Itt vannak a mostani paraméterek: |