logo
logo2
 
 
OpenCube Visual Design Pad - Save Document
Frissítve: 2013.03.13.
Folyamatban
Infinite Menus, Copyright 2006, OpenCube Inc. All Rights Reserved.

Keresés az oldalon
Google AnalĂ­tics
skoda.lap.hu

Az oldal már tököm se tudja mire van optimalizálva :)

1024x768 felbontásra van azt hiszem optimalizálva!

:)

 

Állóweber fúvókázása

 
 

Az álló weber karbikat, amit "nagypolski" vagy "zsuk" karbi néven emlegetünk, sokan használjuk tuning céljából. Nem csak skodások, hanem ladások is eloszeretettel teszik fel a széria karbik helyére. Nincs szükség komolyabb átalakításokra. Teljesen kompatibilis a gyári karbikkal, legalábbis ami a szívócsonkot illeti.

A külömbségek mindegyikét nem részletezem, mert az oldalon elhelyzett leírások alapján is kiderítheto. Viszont ami lényeges, hogy ezek az álló weberek, könyebben szerelhetok, tisztíthatók, és nem utolsó sorban könyebben személyre(motorra) szabhatók. És ez a lényeg.

Mikor felteszik sokan a skodákra ezeket a karbikat óriási csodákat várnak a natúr megtisztítástól és felrakástól, pedig nem is gondolkoznak el azon, hogy ezek a karbik általában 1.5L -es motorra készültek. Tehát a beállításaik is arra vannak tervezve. Azt sem veszik figyelembe, hogy egy skoda motor dugattyúi, kisebb szívóhatást képeznek mint pl. a nagypolskié. Stb....
Nem veszik észre az áhitattól, hogy egy kicsit jobban megpiszkált EDSR, vagy 130as SEDR mechanikus átalakítással, sokkal többre képes, mint ha egy ilyen karbit minden "kalibrálás" nélkül feldobnak.

Ha tényleges teljesítmény növekedést akarunk elérni akkor szükség van a karbi motorhoz való beállítására, fúvókázására. Mivel itt 24/26 a veturi torkok mérete és a legnagyobb skodáé 22/23 és 22/24, tehát kisebbek. Pontos számítási eljárásokat nem tudok leírni, csak a személyes tapasztalatokat, közel 1-2 teli tank üzemanyag "elpazarlása" árán.

Gyári "nagypolski" karbi adatok:

 
 
Nagy polski 1500ccm, gyári fúvóka adatok. Vákumos renszeru. 34 DCHD-12 típusu porlasztó 34 DCHD 1-13 típusu porlasztó
Megnevezés Elso fokozat szívó csatornája Második fokozat szívó csatornája Elso fokozat szívó csatornája Második fokozat szívó csatornája
Keverokamra névleges átméroje (mm) 34 34 34 34
A levegotorok átméroje (mm) 24 26 23 25
Fofúvóka átm. 120 155 115 140
Üresjárati fúvóka 45 100 40 50
Levego helyesbító fúvóka átmeróje 220 220 210 200
Indító fúvóka átméroje 150 220
A szivattíú befecskendezo szelepének átméroje 70 70
Tuszelep ülék átméroje 175 175
Úszó súlya, (gr) 18 18
Úszó beállítása, (mm) 5 5
Úszó emelés, (mm) 8,5 8,5
 
 

 

Nekem alapból egy 34 DCHD-12 weberem volt. Átalakítva mechanikus nyitásu 2 torokal, és a üresjárati fúvókáim 70/100 voltak, és a benzin fúvókák 125/125. A többi a táblázatban megeggyezo.
Ez a karbi ebben az alapformában sokkal kevesebbet nyújtott mint a karbiadatok táblán található utolsó két oszlopban olvasható tuning EDSR és SEDR karbim. Érezhetoen lomhább volt a kocsi. torpant, és nem volt alapjárat, de egy két módosítás és csodák történtek.

A módosításoknál csak a végeredményeket írom le!!

Módosítások (1):
- Benzin fúvókák átmérojének növelése, 130/130
- Levego fúvókák csökkentése 160/160

Ezt a módosítást vagy 15 féle fúvóka verzióval értem el. Vagyis ha növeltem a benzint de mást nem módisítottam, igazából csak a dadogós gyorsítás szunt meg és stabillá vált az alapjárat. Viszont ahogy elkezdtem tizedenként csökkenetni a levego fúvókákat egyre rugalmasabbá vált az autó. Sokkal jobb lett a kigyorsítás, gyorsulás. Sok-sok verzió után jött létre ez a beállítás. Vagyis az egyes torok esetében a 160/130as (levego/benzin) fúvókáknál kisebb benzint csak teljesítmény csökkenés rovására tehettem be. Ugyan így ha növeltem a levegot megint csak csökkent a teljesítmény.

Ebbol következtetve a 24es veturi átméronél ez az a fúvóka pár ami a legjobb teljesítményt adja. Ha csökkenteni lehetne a ventúrit Pl. 23ra akkor már a fúvóka pár is változna 180(170)/120-ra. Ha 22re akkor 190/120 lenne a jó beállítás.(mennyire kezdene hasonlítani az általunkl átfúvókázott skoda karbik méreteire :) )

A második toroknál ugyan ezt a módszert játszottam végig, ahol meglepoen a 155ös benzin fúvóka helyett boven elég lett a 130as. Mivel semmilyen teljesítmény csökkenés nem történt ha 130-ast tettem a 155-ös helyére. Egyedüli eredmény a kisebb kormolás hirtelen gázadáskor. Úgyszintén 160-as levegovel kellett szerelni a második torkot, mert ha nagyobb levego került bele(180) akkor a 2. torok nyitásakor érezheto volt egy kis torpanás ami a szegény keverék viselkedésére utalt.

Módosítások (2):
- Üresjárati fúvóka 50/70 re cserélése.
- 2. venturo(choke) 25-ösre cserélése.

Erre azért került sor, mert érezheto volt a túlzott alapjárati fogyasztás. ezzel 1-1.5L el kisebb fogysztást értem el. És a keverék(co) csavar is nagyobb tartományban lett állítható. Az elozonél 1/4-ed fordulat után már túl dússá vált a keverék és ledadogott. Most 1 fordulat után valamivel jön létre ez az állapot de még ott sem dadog le csak érezheto a tól dos keverék hatása a motorhangon.

Mért fogysztás ezzel a beállításokkal:
Városi normál: 9.5-10L
Városi eroltetett: 12-15L
Országúti normál: 5.8-6.3L
Országúti eroltetett: 8.5-9.5L

Itt vannak a mostani paraméterek:

 
 
Átalakitott weber Skoda135 motorra. 34 DCHD-12 típusu porlasztó-ból
Megnevezés Elso fokozat szívó csatornája Második fokozat szívó csatornája
Keverokamra névleges átméroje, (mm) 34 34
A levegotorok átméroje (mm) 22 24
Fofúvóka átm. 120 130
Üresjárati fúvóka 50 70
Levego helyesbító fúvóka átmeróje 190 150
Indító fúvóka átméroje 150(220)
A szivattíú befecskendezo szelepének átméroje 70
Tuszelep ülék átméroje 175
Úszó súlya, (gr) 18
Úszó beállítása, (mm) 5
Úszó emelés, (mm) 8,5
 
Reklámok
Reklámok