logo
logo2
 
 
OpenCube Visual Design Pad - Save Document
Frissítve: 2013.03.13.
Folyamatban
Infinite Menus, Copyright 2006, OpenCube Inc. All Rights Reserved.

Keresés az oldalon
Google AnalĂ­tics
skoda.lap.hu

Az oldal már tököm se tudja mire van optimalizálva :)

1024x768 felbontásra van azt hiszem optimalizálva!

:)

Ólompótló

Ez a leírás inkább azoknak szól akik szeretnék megvédeni a motort.

Szóval annak idején a benzin ólmozott volt. Ez arra szolgált, hogy jobban bírja a kompressziót és ne gyulladjon ki a felso holtpont elott sokkal. Szabályozható legyen a gyujtás. De ennek az ólom adaléknak volt egy jó mellékhatása. A motor belsejében benzin robbanásakor, egy védo réteget képezett a dugattyú, gyurük és a hüvely fala közt. Valamint a szelepek száránál is lerakódott ez kipuffogáskor. Így belso égéstér felöli kenés is létrejött, ami a motor élettartamát növelte.

Amikor újúlt a technika, és jobb minoségu anyagokból kezdték el gyártani a motor belsejét, valamint a környezetvédok reklamáltak a felszabeduló kipuffogó gázok miatt, áttértek az un. ólom mentes üzemanyagokra. Ez nem azt jelenti, hogy nincs benne ólom, hanem sokkal kevesebb van benne, mint eddig volt. Most a benzinben lévo ólomtartalom csak annyi, amennyi az adott oktánszámú üzemanyag kompresszió turéséhez kell. Így az a kenoképesség ami eddig volt az NINCS.

De felmerül egy kérdés. Mi lessz a régebbi autó típusokkal, amik igényelték ez a kenést?
A válszt az ólom pótló adalék adja meg. Ez annyit jelent, hogy tankoláskor egy kis mennyiségü adalékot a benzinbetöltése elott a tankba kell önteni és utánna tankolni. Ez rövid idon belül elkeveredik a benzinnel. A motor muködése közben, ugyan azt a hatást fejti ki mint az ólom régen. Vagyis egy filmréteget képez a hüvely falán. Így a motor élettartama meg kétszerezodik normál használat mellett.

Saját tapasztalat.
Én egy 120L típusu motorba(elozo motor) használtam. A végeredmény érezheto. Ezt a motort azt hiszem 100%-ig kihasználtam.
Teljes üveghangig forgatás, gyorsulgatás, padlógáz, túletetés karbiáltal, szlalomverseny, hosszótávú magas fordulaton közlekedés(4800-5500).
Mégsem halt bele a motor!!!
Nálam nem jelntkeztek a skodások által hallott hibák, nem kellett motort felújítani, nem forrt fel sohasem a víz stb...
Bár sokan nem értik, nem fogják fel, vagy nem akarják megérteni, hogy annak idején számoltak az ólom keno hatásával. Így nem volt szükség keményebb, drágább anyagokra a motorban, de ma már nincs ilyen kenohatás a benzinben.

Ha meg akarjuk védeni a motort, akkor igenis ajánlott ezt használni. Akit pedig nem érdekel, annak sok szerencsét kívánok a felújításokhoz.

 
Reklámok
Reklámok