|
A motor teljesítmény növelését, motorikus tuningnak nevezik.
A Skoda mint széria autó,(tapasztalatból tudom) igen kényes. Ez mellett nem igazán egy ero gép. Ezért is oszlanak meg annyira a vélemények a skodával kapcsolatban. Vannak akik azt mondják, hogy nagyon szeretik, vannak akik ki nem állhatják. Ez leginkább az adott személytol függ. Autószereto vagy szarok rá típus.
Akik nem szeretik, vagy nem szeretnek szöszmötölni a kocsin, azok ne is akarjanak tuningolni. Vagy sokba fog kerülni a tunung a szervízmuhelyárak miatt, vagy sose lessz igazán jó.
Akik szeretik, azok elobb utóbb úgyis fogják tuningolni.
Eloször is szögezzük le. A Skoda jól tuningolható autó. Nyilván vannak határok mint minden autónál, de a "keleti blokk" autói közül a VW bogár tuningolható jobban.
Ja és még valami. A skodáknak az ormotorosokkal szemben sok-sok elonye is van:
1., hátsó hajtás-farmotor --- rajtkészség alig rosszabb, mint egy összkerekesnek.
2., hosszú löketü motor --- alul nyomatékos, könnyen gyorsuló.
3., kicsi saját tömeg --- sokkal kisebb teljesítménynél, jobb súly / LE arányt lehet kihozni.
Nem uitolsó sorban amin érdemes elgondolkodni:
"Összkomfortos" blokk van benne, 1998-ig nem változtattak rajta szekezetileg. Csak hosszra növeltek rajta, a nagyobb cm3 miatt. (S100 , S110L , S110R , S120 L LS GLS , S130 RS LR , S135 GL GLi, Favorit , Felicia ) Olyannyira, hogy motor ki, másik motor be. 1-2 apróság amit cserélni kell. |
|
|
2., Könnyítések
Le lett könnyítve a lendkerék és az ékszílytárcsa.
Fontos megjegyezni, hogy könnyítés után mindenképpen centíroztatni kell. Egyensúlyozni, hogy a motor forgáskor ne rázza szét a csapágyakat. Ezt az egyensúlyozást célszeru, ajánlott együtt (összeszerlve a fotengellyel) elvégezni. |
|
 |
|