logo
logo2
 
 
OpenCube Visual Design Pad - Save Document
Frissítve: 2013.03.13.
Folyamatban
Infinite Menus, Copyright 2006, OpenCube Inc. All Rights Reserved.

Keresés az oldalon
Google AnalĂ­tics
skoda.lap.hu

Az oldal már tököm se tudja mire van optimalizálva :)

1024x768 felbontásra van azt hiszem optimalizálva!

:)

A motor tuning

A motor teljesítmény növelését, motorikus tuningnak nevezik.

A Skoda mint széria autó,(tapasztalatból tudom) igen kényes. Ez mellett nem igazán egy ero gép. Ezért is oszlanak meg annyira a vélemények a skodával kapcsolatban. Vannak akik azt mondják, hogy nagyon szeretik, vannak akik ki nem állhatják. Ez leginkább az adott személytol függ. Autószereto vagy szarok rá típus.

Akik nem szeretik, vagy nem szeretnek szöszmötölni a kocsin, azok ne is akarjanak tuningolni. Vagy sokba fog kerülni a tunung a szervízmuhelyárak miatt, vagy sose lessz igazán jó.

Akik szeretik, azok elobb utóbb úgyis fogják tuningolni.

Eloször is szögezzük le. A Skoda jól tuningolható autó. Nyilván vannak határok mint minden autónál, de a "keleti blokk" autói közül a VW bogár tuningolható jobban.

Ja és még valami. A skodáknak az ormotorosokkal szemben sok-sok elonye is van:
1., hátsó hajtás-farmotor --- rajtkészség alig rosszabb, mint egy összkerekesnek.
2., hosszú löketü motor --- alul nyomatékos, könnyen gyorsuló.
3., kicsi saját tömeg --- sokkal kisebb teljesítménynél, jobb súly / LE arányt lehet kihozni.

Nem uitolsó sorban amin érdemes elgondolkodni:
"Összkomfortos" blokk van benne, 1998-ig nem változtattak rajta szekezetileg. Csak hosszra növeltek rajta, a nagyobb cm3 miatt. (S100 , S110L , S110R , S120 L LS GLS , S130 RS LR , S135 GL GLi, Favorit , Felicia ) Olyannyira, hogy motor ki, másik motor be. 1-2 apróság amit cserélni kell.

Ezek után a saját tuningom a motorban:

1., Hengerfej

Ki lettek bovítve a szívó és kipuffogó járatok
Új szelepszár szimeringek
Szelep becsiszolása, szelepfészkek marása
Síkolás 2 mm

síkolás hengerfej1 jaratok1 jarat2

2., Könnyítések

Le lett könnyítve a lendkerék és az ékszílytárcsa.

Fontos megjegyezni, hogy könnyítés után mindenképpen centíroztatni kell. Egyensúlyozni, hogy a motor forgáskor ne rázza szét a csapágyakat. Ezt az egyensúlyozást célszeru, ajánlott együtt (összeszerlve a fotengellyel) elvégezni.

Ékszílytárcsa1 ekszíjtarcsa2 lendkerek1 lendkerek2 lendkerek3

3. Vezérlés

Lényegében egy 285/271(SP3)-as Gaál féle sportvezérmutengely került a motorba a gyári(széria) helyére. Errol sok mindent nem igazán lehet írni. Lényeg, hogy tovább tartja nyitva a szelepeket, így könyebben és több üzemanyag tud a motorba jutni. Könyebben és gyorsabban tud a kipuffogó gáz eltávozni.

veztengely1 

 
Reklámok
Reklámok