logo
logo2
 
 
OpenCube Visual Design Pad - Save Document
Frissítve: 2013.03.13.
Folyamatban
Infinite Menus, Copyright 2006, OpenCube Inc. All Rights Reserved.

Keresés az oldalon
Google AnalĂ­tics
skoda.lap.hu

Az oldal már tököm se tudja mire van optimalizálva :)

1024x768 felbontásra van azt hiszem optimalizálva!

:)

Kuplung hibák

Levegos kuplung

Lehetséges megoldások

1., A pedál nyomáskor rugózik

1., Légtelenítés
2., Munkahenger csere, fohenger csere

2., Nem emel ki teljesen, nehézkes (recsegos váltás)

3., A kiemelési pont alúlra kerül, vagy megszunik.

Kopott tárcsa

4., kiengedett kuplungnál nem megy az autó

3.,Kuplung tárcsa/szerkezet csere

kuplung szerkezet kuplung tárcsa kinyomó csapágy nyeles tengely csapágy

1., Légtelenítés:
Ez a muvelet egy egyszerudolog. Lehetoleg vízszintesen álljon az autó, de legalább olyan helyzetben hogy a fékfolyadék tertály feljebb legyen mint a munkahenger. Az ülés mögött lévo munkahengeren kiveszed a légteleníto csavart. A tartályt elkezded feltölteni fékfolyadékkal, és figyeled mikor kezd el kifolyni a munkahengerbol az olaj a csavar helyén.Figyelj hogy ne foggyon le az olaj a tartályban, ergo utántöltés. Amikor folyik, beteszed a csavart a helyére és meghúzod a légtelenítocsavart (ami felfelé kiáll:) ). Ezek után nyomkodni kell a kuplung pedált egy darabig, majd nyomva tartani. Ez ido alatt(amig nyomva tartod) kilazítod a légteleníto csavart, majd miután kispriccolt a nyomás miatt az olaj, vissza lehet húzni a csavart. Majd megint nyomkodni, és ismételgetni ezt a muveletet addig amig buborék mentesen nem spriccol az olaj. Álltalában 2. nyomkodás után már jó szokott lenni.
Ha ezt a muveletet egyedül csinálod, akkor egy botra, seprunyélre is szükséged lessz amivel a hátsó ülésen térdelve is tudod kézzel a nyél segítségével nyomkodni a pedált. Igy nem, kell elore hátra rohangászni. Fontos!!! Mindvégig figyelni kell rá, hogy az olaj ne fogyjon ki a tartályból.

2., Munkahenger csere, fohenger csere:(vagy mindketto felújítása)
A boltokban kapható munka és fohengerek cserélye egyszeu, leginkább a tömítésekre kell nagyobb figyelmet fordítani. A lényeg az, hogy ne engedjenek át levegot.
A felújításhoz pedig javítókészletet is lehet kapni. Azoknál arra kell oda figyelni, hogy a gumi alkatrészek cseréjekor ne sérüljenek. Célszeru olajjal bekenve cserélni, igy csúszni fog és nem szakad olyan könnyen. Részletes leírást nem csinálok, mert szétszedéskor értelem szeru lessz az összerakás is.

3., Kuplung tárcsa/szerkezet csere:
Ez egy kicsit hosszadalmas muvelet. Ki kell venni a motort, mivel a kuplung szerkezet a lendkerékre van felcsavarozva. A kuplung tárcsa pedig a lendkerék és a szerkezet között van.
Egyserusítve ennyi. :)

Nagy vonalakban:
- Fel kell emelni az autó hátulját, annyira, hogy a motor alá egy guruló kocsit lehessen tolni, amin a kivételkor ki tudjuk húzni. A váltót is alá kell majd támasztani.
- Le kell venni a hátfalat,és a motor mellett lévo terelo lemezeket. Le kell engedni a motorból a hutó folyadékot. Szét kell szedni a csatlekozásokat a hutórendszernél.
- Hátúlról nézve, bal oldalt a két vastag csövet le kell venni a vízpumpáról és a termosztátról. Jobb oldalt pedig két kisebb cso jön hátra, ami a futés rendszer kiegyenlítoje, azokat is le kell kötni.
- Az AC pumpáról is le kell kötni a benzin csövet.
- Szét kell húzni a villamos csatlakozásokat.
- Fel kell lazítani a motor és a váltót összetartó anyákat, és az autót annyira kell leengedni, hogy a motor éppen feluljön a kocsin.
- Ki kell csavarozni a kereszt tartó két oldalán lévo csavarokat, és szét kell csavarozni a motor és a váltót összetartó anyákat. Amikor ez meg van, a motor kihúzható a kocsiból.
A kuplungtárcsához és a szerkezethez már hozzá lehet férni.

Az összerakás a szétszedés fordított sorrendje. Arra kell fígyelni, amikor a kuplung tárcsát és a szerkezetet felrakjuk, használjunk központosítót, vagy egy nyelestengelyt.(talán ez a legjobb).

Ha már úgyis szét szedtük, illik ilyenkor a kinyomó csapágyat és a fotengely végébe lévo nyelestengely cspágyat is cserélni.

 
Reklámok
Reklámok