logo
logo2
 
 
OpenCube Visual Design Pad - Save Document
Frissítve: 2013.03.13.
Folyamatban
Infinite Menus, Copyright 2006, OpenCube Inc. All Rights Reserved.

Keresés az oldalon
Google AnalĂ­tics
skoda.lap.hu

Az oldal már tököm se tudja mire van optimalizálva :)

1024x768 felbontásra van azt hiszem optimalizálva!

:)

Motor összeszerelés

120as motorcsere favira(135L)

Ezt a muveletet elég sok, és szerintem nem is igazán érdemes pontosan leírni. A skoda biblia (Andrt könyv) alapján nagyon jól kivitelezheto. Én is az alapján csináltam végig, és eddig a motor hibátlanul muködik. Ha nem lenne meg ez a könyv akkor szerezz be egyet vagy töltsd le innen, vagy az eredeti helyérol, skodaklub oldaláról. Inkább a buktatókat irom le amikkel találkoztam a muvelet közben.

1., A tömítések felulete teljesen tiszta legyen. Ne csavarhúzóval, hanem csiszolópapírral tisztítsd.
2., Az csúszó felületeket azzal a olajjal kend be amit a motorba is tölteni fogsz.
3., A hüvelyek alján lévo felületet, és a blokkban lévo felületet, ahol az fel fekszik, alaposan tisztítsd meg, és csak az után kezd el a hüvelykiállást mérni, állítani. Összeszereléskor célszeru egy kis HÖÁLLÓ szilikon pasztát oda tenni, és egybol leszorírani a hengerfejjel és csavarokkal, de nem teljesen meghúzni, csak annyira, hogy kinyomja maga alól a pasztát. Ki kell várni a teljes száradási idot, így nem fog már megváltozni a hüvelykiállás sem, és 100% hogy nem fog átereszteni a hüvely alatt a rézkarika. Semennyit sem fog jobban megemelkedni a hüvely ettol, persze nem kilókat kell oda nyomni, csak egy vékonyka csíkot.
4., Hengerfej tömítésre nagyon kell vigyázni, mert a rajta lévo hoálló szilikon csík(piros) nagyon könnyen lejön, de ha mégis kicsit sérül akkor ezzel a pasztával kis részeken pótolható. Próbálva, tesztelve, eredményesen.
5., Tocsavarokat, ne törjük bele sem a motorba, sem a hengerfejbe.
6., A motor és a váltó összefogatásánál, az a csavarhely ahol a kipuffogó lesz, van egy kiálló persely amit le kell vágni, síkba köszörülni, mert el fogja tartani a váltótol a blokkot.
7., Az ellenkezo oldalon, pedig hosszabb(120asból kiveheto) tocsavar kell mint a favorité mert nem éri át a váltót.
8., Beszereléskor figyelni kell, mert a favi hengerfej magasabb, így a termosztátról jövo nagy átméroju gumicso rövid. Olyanra kell cserélni, mit a vízpumpára meno.
9., Lendkeréknél a 120as fogaskoszorújára kell kicserélni a faviét, vagy új megoldás ha felícia önindítót veszel, és azt teszed a 120as helyére, csak akkor át kell dolgozni a kasztnit(ülések mögött), hogy az önindító elférjen és ne csináljon zárlatot.
10., A lendkeréknél a közepépben lévo gyurut, 120as csapágyára kell cserélni, mert abba megy bele a nyelestengely.
11., Kuplungszerkezet, és a tárcsa is 120as kell (leveheto a 120as motorról, de jobb ha már cseréljük, 1 gondal kevesebb a késobbiekben)
12., 120as generátor és tartovasak, és keret tartó vas is kell (leveheto a 120as mociról)
13., szerencsétlen szám :)))
14., Más a kipuffogó és szívó csonk is. Ebben elore kell gondolkozni. Milyen karbi lessz rajta mert akkor ahhoz való szívócsonkot illik beszerezni elore. Pl.: Ha 120as karbi, akkor rapid szívócsonk v. átalakított favi. A kipuffogó is lehet rapidé, de akkor nem kell csak 120as dob, vagy maradhat a favi, de akkor át kell alakítani a kipuffogódob és csonk közti csatlakozást.

Nagyjából ennyi ha eszembe jut még valami, akkor majd frissítem.

Néhány kép a készülo motoromról:

Hengerfej síkolás utánhf

Blokk hengerfej nélkül blokk

Felülnézet blokk

Elolrol is egy kép blokk

Elészült, csak egy két apróság hiányzik. Várja a beépítést.
blokk blokk blokk blokk

 
Reklámok
Reklámok