logo
logo2
 
 
OpenCube Visual Design Pad - Save Document
Frissítve: 2013.03.13.
Folyamatban
Infinite Menus, Copyright 2006, OpenCube Inc. All Rights Reserved.

Keresés az oldalon
Google AnalĂ­tics
skoda.lap.hu

Az oldal már tököm se tudja mire van optimalizálva :)

1024x768 felbontásra van azt hiszem optimalizálva!

:)

Karburátor és az ahhoz kapcsolódó hibajelenségek

Hibajelenség:

Okok:

1., Ingadozó alapjárat
2., Nem lehet beállítani rendesen az alapjáratot
3., Torpanásos gyorsítás
4., Rossz co/hc érték a zöldkártyánál

1., Fals levego

5., Rossz kigyorsítás, erotlenség
6., Füstolés(fekete) gyorsításkor

2., Helytelen fúvókázás

1., Fals levego:
- Általában a karbi fedél közepén lévo csavar túlhúzásából adódik. Vagyis a kicsit a kelleténél jobban meghúzott csavar, amikor menet közben a karbi felmelegszik felhúzza a fedél közepét, igy a tömítés mellett is szívja a levegot.
- A karbi talp homorúsága miatt is lehet. Itt is a tömítés mellet szív be levegot. A ferdeség hasonló módon alakul ki mint a fedél esetében, csak itt a 4 csavar lehúzásánál a közepe a melegtol megemelkedhet.
- A karbiban lévo csavarokon (keverék állító, alapjárati levego) lévo "O" gyuru eldeformálódik, igy levegot tud beszívni mellette.
- Az elogyujtást szabályzó vákum csavarja mellett is szivhat fals levegot.
- Ritkán de elofordul, hogy a pillangó szelepek tengelye mellett.

Megoldás:
Elso sorban meg keresni, hogy hol szív fals levegot. Ezt egy klubb társunk (Junkie) fék tisztító spray-vel próbálja. Járó motornál az adott helyekre fújja, és ahhol bugyborékol ott valami nem stimmel. Amikor meg van a hiba forrása, akkor azt már nem olyan nehéz orvosolni. Lehetoleg cseréljük újra a hibás alkatrászt.
Ha netán a talp lenne ferde akkor síkolni kell. Szét kell szedni a karbit úgy, hogy ne legyenek benne a pillangó szelepek, tengelyek, határoló csavarok. Így a talp teljesen felül az alján. Ezek után a karbit közepes, majd finom csiszolóvásznon síkra csiszoljuk. Azért nem ész nélkül. :)
Össze szerelés a szétszedés fordított sorrendje, csak elobb tisztítsuk meg a karbit benzinnel a lecsiszolt portól.

2., Helytelen fúvókázás:
Ez akkor szokott elofordulni, amikor kezdoként szétszedjük a karbit és nem figyelünk a fúvókák méreteire. Vagyis össze cseréljük az egyes és a kettes torok levego és benzin fúvókáit, esetleg a szivató fúvókáját valamelyik benzinével.
Az eredmény gyenge gyorsulás, nem akar a kocsi úgy menni mint elotte. Esetleg nagyon fekete füstöt nyom ki a kipuffogón gyorsításkor.

Megoldás:
Vissza cserélni a fúvókákat. A könyvben van leírás róla. Vagy ezt is használhatod. Vagy ezen az oldalon egy összehasonlító táblázat.

 
Reklámok
Reklámok