logo
logo2
 
 
OpenCube Visual Design Pad - Save Document
Frissítve: 2013.03.13.
Folyamatban
Infinite Menus, Copyright 2006, OpenCube Inc. All Rights Reserved.

Keresés az oldalon
Google AnalĂ­tics
skoda.lap.hu

Az oldal már tököm se tudja mire van optimalizálva :)

1024x768 felbontásra van azt hiszem optimalizálva!

:)

 

Indítási hibák, mikor nem lehet beindítani.

 
 

Második rész

(Az üzemanyag rendszer pontos ellenorzését itt nem részletezem. Valaki gyári, valaki már egy másik autótípus karburátorát használja. Így ez csak iránymutatásnak szolgáló leírás, segítség szeretne lenni számotokra.)

Ha a hiba az üzemanyag-ellátó berendezésben van...

A száraz, fehérre égett gyújtógyertya-elektródák benzinhiányra utalnak. A hibát az üzemanyag-ellátó rendszerben kell keresni. A Skoda karburátorok gyakorlati tapasztalatok szerint csak ritkán hibásodnak meg maguktól. Általában valami elozménye szokott lenni, PL. egy takarítás, és nem megfelelo összeszerelés.

A karburátor hibái többféle formában jelentkezhetnek.

- Vagy egyáltalán nem indul be a motor, vagy ha beindul is, néhány fordulat után leáll, majd ezzel egy idoben „visszalo” a porlasztóba.
- Elofordulhat, hogy csak alapjárata nincs a motornak, de könnyen meglehet az is, hogy éppen gázadáskor kezd fulladni.

1., A motor nem indul be

- Elsosorban azt kell ellenoriznünk, hogy eljut-e az üzemanyag a karburátorba. Ennek ellenorzésére vegyük le a porlasztóról az AC pumpa felöl jövo benzincsövet. Az AC pumpa( tápszivattyú) kézi karjának mozgatásával, vagy az indítómotor muködtetésével meggyozodhetünk arról, hogy az AC pumpa rendesen szállít-e üzemanyagot. Ellenorzéskor figyelni kell arra, hogy nehogy olyan helyre folyjék a benzin ahol meggyulladhat.

- Ha a lekötött üzemanyagcsobol nem folyik benzin, kössük le az AC pumpáról az benzintartályról jövo csövet. Próbáljuk meg pumpával(levegovel) átfúvatni. Ehhez eloször vegyük le az a tanksapkát. Ha dugulás volt a csoben, remélhetjük, hogy átfúvatáskor kitisztul. Télen gyakran elofordulhat, hogy hiába próbálkozunk ezzel, mert az üzemanyagba került víz befagy, és a csovezetékben jégdugó keletkezik. Kiolvasztására az utcán nem sok remény van, legjobb ha meleg helyiségbe vontatjuk a gépkocsit. Ilyenkor, lehet kis denaturált szeszt önteni a benzinhez. Segít felolvasztani a jeget, és elkeveredve a vízzel nem fagy be többet. Menet közben a motor elégeti ezt is, így tud ürülni a víz észerevétlenül.

- Ha az tankból jövo vezetékben nincs dugulás, és a porlasztóhoz mégsem jut el üzemanyag, a hibát az AC-pumpában kell keresnünk. Könnyen lehet, hogy csak a szivattyú szuroje szennyezodött el, de az is elofordulhat, hogy megsérült a membrán, vagy eltömodtek a szelepek. Ahhoz, hogy a szurot kitisztítsuk, le kell csavarni az AC pumpa mögött a kis edény alatt lévo csavart. Ilyenkor a tartó kilazul és a kis edény leveheto, kimosható, a szuro kitisztítható(cserélheto).
Membrán cseréhez le kel venni az AC pumpát a helyérol, és a fedélen lévó csavarok oldásával le lehet venni a fedelet, ami alatt ott található a membrán.
Szelepek eldugulásást esetleg kifúvatással megoldhatjuk, ha nem megy, akkor célszeru a fedelet egyben cserélni.

2., Ha a motor hidegen nem indul...

A hibát okozhatja az alacsony benzinszint az úszóházban, de leggyakrabban azonban a fofúvóka és a gyorsítófúvóka elszennyezodése okozza az üzemzavart. Sokszor elofordul az is, hogy a tuszelep szorult meg.

3., Ha a motor melegen nem indul...

Elofordulhat, hogy a motor az indítási kísérletet megelozoen túlmelegedett, és a karburátor úszóházában keletkezett benzingozök elzárják az üzemanyag útját a benzinvezetékben. Próbálni lehet az indítást úgy, hogy a gázpedált ütközésig nyomjuk le.
A sikertelen indítást okozhatja még az üresjárati rendszer helytelen beszabályozása.

4., Ha a motor nem adja le az eloírt teljesítményt...

A hibát sokan az üzemanyag-ellátó rendszerben keresik, de megfeledkeznek arról, hogy az eloírtnál alacsonyabb oktánszámú benzint használnak, vagy az épített motor esetleg nagyobb oktánszámú benzint igényel mint az eloírt. Csökkentett teljesítményt okozhatnak a nem kelloen nyitó pillangószelepek. Ezt általában a muködteto karok, hibái okozzák. Pl. rovid nyitási kar a gázpedálon, vagy túl hosszú nyitókar a karburátoron.

A legnagyobb bosszúságot mindig a legapróbb hibák, a mindenki által jól ismert dugulások okozzák.

5., Ha a motor egyenetlenül és bizonytalanul muködik nagy fordulatszámokon...

Elsosorban a fofúvókák és a keverocsövek elszennyezodésére kell gondolnunk, de elofordulhat, hogy víz került a vezetékbe vagy a porlasztóba. Ahhoz, hogy a fofúvókákhoz hozzáférjünk, le kell szerelnünk a levegoszuro házat.

Ezután le kell venni a karburátor fedelet, óvatosan figyelve az úszóra. Ha eddig eljutottunk, több mindent ellenorizhetünk.

Meggyozodhetünk az úszószint megfeleloségérol. Ellenorzés, beáálítás Andrt könyvben(skoda biblia) pontosan leírva. Egyúttal ellenorizzük, hogy a tuszelep szabadon mozog, és hogy nincsenek-e külso sérülések az úszón. Meggyozodhetünk még arról is, hogy jól muködik-e a gyorsítószivattyú. Hirtelen gázadáskor a benzinnek egyenletes, eroteljes sugárban kell a torokba ömlenie.

Ha mindent rendben találtunk, következhet a fofúvókák tisztítása. Kicsavarás után erosen fújjuk át. Ha a szennyezodés nem jön ki belole, vékony, de eros muanyag szállal próbáljuk meg eltávolítani.

Ha már ennyire szétszereltük a porlasztót, tisztítsuk ki az úszóházat is, valamint a fedélen található, üzemanyagcsonkba szerelt szurot is. Összeszereléskor különös gonddal ügyeljünk arra, hogy az úszót szabad mozgásában nem akadályozza-e valami, hogy nem súrlódik-e a ház falához.

6., Ha motorunk üresjáratban leáll...

Ilyenkor elsosorban az üresjárati fúvókák elszennyezodésére, dugulására kell gondolnunk. Tisztításuk nem okoz különösebb gondot.

A Skoda Jikov SEDR harburátorok üresjárati rendszerében egy elektromágneses szelep van, amely a meleg motor leállítása utáni öngyulladásos üzem megszüntetésére szolgál. A szelephez vezeto kábel lecsúszása, vagy csatlakozásának lazasága olyan hatást kelt, mintha üresjárati dugulás keletkezne. A kábel visszahelyezésével, rögzítésével a hiba megszüntetheto.

 
 
Reklámok
Reklámok