Felhasználónév:    Jelszó:        Regisztráció     Elfelejtett jelszó

Tábori Blog

7. nap ( vasárnap)

Ma reggel picit tovább aludhattunk, délelőtt egy mise volt a program. Reggelit magunk készítettük, majd utána indultunk is a tíz órakor kezdődő szentmisére. Mise után összepakoltunk, majd megebédeltünk. Ma délelőtt is bográcsoztunk, hasonlóan a tegnaphoz, ma is pörköltet. Miután elfogyasztottuk ebédünket, fojtattuk a pakolást és a rendrakást. 15:00-kor pedig már mindenki elhagyta táborunkat.
Összességében jó volt a tábor, belefért szentmise, lelkigyakorlat, kirándulás, játék, buli, bogrács, tábortűz, tehát minden ami kell ahhoz, hogy egy tartalmas héten túl legyünk.
Köszönjük minden résztvevőnek, hogy eljött, valamint szeretettel várunk mindenkit jövőre is!!

----------------------------------------------------------------------------------

6. nap (szombat)

Ma délelőtt már nem volt lelkigyakorlat, helyette egy történetet olvastunk fel, mely vitára hívja az embert. Egy báró feleségéről szól, akit meggyilkolnak a történet végén. A kérdés az, hogy ki lehet a bűnös abban, hogy idáig fajultak a dolgok. Kiscsoportos beszélgetések alkalmával minden csoport megállapodott egy véleményen, melyet aztán összevetettek a többi csoportéval.
Ezután elmentünk utolsó csárdai étkezésünkre. Ott ároni áldásban részesítettük a felszolgáló személyzetet és a szakácsot.
Ebéd után kiültünk az udvarra és kézműves foglalkozásba kezdtünk. Tea filtereket ragasztottunk össze úgy, hogy abból egy csillag alakzat lett. Közben zenét hallgattunk és beszélgettünk, illetve elkezdtük felvágni a paprikát, paradicsomot, valamint hámoztuk a krumplit az esti bográcshoz. A vacsorát ugyanis magunk készítettük el. A pörkölthöz langallót ettünk, amit a plébánián lévő kemencében egy helyi segítségével készítettük. A lányok dagasztottak, gyúrtak, nagy élmény volt úgy cselekedni ahogy tették azt nagyszüleink és azok nagyszülei is.
Este jóízűen elfogyasztottuk az ételt, majd tábortűz mellett énekeltünk, beszélgettünk, aztán nyugovóra tértünk.

5. nap (péntek)

Délelőtt tíz órakor megérkezett Antal atya, hogy megtartsa hetünk utolsó lelkigyakorlatát. A téma egy újabb bibliai személy Istenélménye. Zakariás, Keresztelő János édesapja, papi szolgálatot végzett a jeruzsálemi templomban. A templom részletes bemutatását követően megismertük az akkori papok szolgálati rendjét. Abban az időben a jeruzsálemi templomban 7200 pap teljesített szolgálatot. Ezek között volt Zakariás is, akinek egy alkalommal megjelent az úr angyala. Éppen illatáldozatot mutatott be, mikor jelenést látott. Az angyal azt mondta, hogy gyermeke fog születni, ám ő ebben kételkedett, ezért az úr némasággal büntette meg.

A héten elhangzott Istenélményeken keresztül Antal atya kifejezésre hozta, hogy a mi szolgálatunk is hasonló. Minisztrálással és énekléssel szolgálunk, és ha ezt őszintén szívvel lélekkel tesszük, akkor Isten megsegít minket. A hét lelkigyakorlatos napjain minden alkalommal különböző ember Istenélményéről beszéltünk. Mindegyik esetben követték Istent, szolgáltak neki, hallgattak rá. Ábrahámot és Zakariást előrehaladott koruk ellenére gyermekkel áldotta meg. Illés próféta bár nehézségek árán, de teljesítette az Úr akaratát, melyért cserében az Úr megáldotta őt. Mózes hitének köszönhetően kivezette népét az egyiptomi fogságból. Ezeknek a személyeknek a példája bőven elég ahhoz, hogy levonjuk a következtetést, ha Istennek szolgálunk, megkapjuk tőle jutalmunkat, „mert Isten senkinek sem marad az adósa.”
A lelkigyakorlat után kiscsoportos beszélgetések következtek, melyekben lehetőség nyílt részletesen beszélgetnünk az elhangzottakról.
Ebéd után ejtőztünk picit, majd énekkaros próba volt. Az énekkar Silley- Kis Herceg című darabját tanulják meg a héten. Ez idő alatt a fiú minisztránsokkal elindultunk megkeresni a kálváriát, mely a templom mögötti dombon volt, de teljesen benőtte a gaz. Utat vágtunk oda a susnyásba, majd fölérvén, megpillantottuk a három keresztet. Ott is letapostuk a gazt, hogy eleget tudjunk tenni egy bácsi kívánságának, mégpedig, hogy menjünk fel oda, és énekeljünk, mert aki ott énekel, zenél, azt az egész falu hallja. Miután előkészítettük a terepet, és meg is vacsoráztunk, elindultunk felfele. Oda érvén elénekeltünk néhány dalt, és nagy dolog történt velünk. Míg énekeltünk megjelent egy szivárvány. A szivárvány Isten és az emberek közötti szövetség jele, ugyanis Isten Noéval szövetséget kötött, melynek jele a szivárvány volt. Mondhatjuk, hogy ez számunkra is egy Istenélmény. Ténylegesen át is tudtuk érezni, hogy az Úr ott van velünk míg énekeltünk. Hatalmas élmény volt.
Miután lejöttünk a dombról és hazaérkeztünk, tábortüzet raktunk és szalonnát sütöttünk. Vittünk ki gitárokat, körbeültük a tüzet, majd éjjelbe nyúlóan énekeltünk, jól éreztük magunkat.
Egy nagyszerű napon vagyunk túl.

4. nap (csütörtök)

Egy nagyon tartalmas napon vagyunk túl. Reggel kicsit nehezebben tudtunk felkelni a tegnapi gyalog túra után, de miután mindenki összeszedte magát, valamint megreggeliztünk a csárdába, elérkezett a gyerekek által legjobban várt pillanat, megválasztottuk az egy napig dolgozó miniszterelnököt. A magyar választási rendszernek megfelelően volt kampány, ajánlócédula gyűjtés, kampánycsend és választás. Ezen dolgok a hét eddigi napjain zajlottak le. A tábor lakói nagy fölénnyel választották meg Somogyi Gergőt miniszterelnöknek. A választások után kezdődött a lelkigyakorlat, amely után felállt az új kormány. De erről picit később.
Antal atya a mai nap témájának, a zsidó nép Egyiptomból való kivonulását vette alapul. A bibliai történet szerint Isten segítségével Mózes kivezette szolgasorsban lévő népét. A kor, a helyszín, a történelmi háttér vizsgálata után valós képet kaptunk a kivonulás körülményeiről és Mózes Istenélményéről, amely alapul szolgált a zsidó vallás kialakulásához.

A kiscsoportos beszélgetéseink alkalmával tovább boncolgattuk a hallottakat, próbáltuk kideríteni, hogy kinek milyen Istenélménye volt eddigi élete során. Meglepő, de többen őszintén elmesélték, hogy volt saját Istenélményük.
Lelkigyakorlat után összejöttünk, ároni áldásban részesítettük azokat akik a héten tartják születés vagy népnapjukat. Ezután a miniszterelnök akit reggel megválasztottunk bemutatta kormányát. Háhner László gazdasági-, Tóth Ádám belügy-, Gaál Márta hadügy miniszter lett. A kormány rendelkezésére bocsátottunk kétezer forintot, amelyből szabadon gazdálkodhattak táborunk lakói javára.

Ebéd után a kormány kampányában megígért dolgokat teljesítette, mint például wellness, pszichiátriai kezelés, szabadtéri zenehallgatás, focizás és pingpongozás valamint este egy fergeteges bulival zártuk a napot.

3. nap (szerda)

Mai napon a lelkigyakorlat helyett a kirándulásra helyeztük a hangsúlyt. Korábban keltünk, hiszen nagy út várt ránk, a délelőtt folyamán megkellett érkezni Pannonhalmára. Reggel a fiúk bevásároltak, hiszen ma nem étkeztünk a csárdában. Nekünk kellett reggelit és vacsorát is készíteni. A reggeli után azonnal indultunk a hegyre, hogy megnézzük a világörökség részét, a pannonhalmi apátságot. Körülbelül fél 11-re értünk oda, ahol idegenvezető kísért végig minket a monostorban. Egy filmnézéssel kezdtük, amely bemutatta az ott élő bencés szerzetesek életét. Ezt követően maketteztünk, össze kellett állítanunk építési sorrendben az apátság épületeit. A templom 1200 körül épült, ezt követően megépítették a kerengőt amiben éltek az atyák. A török vész időszakában elkellett hagyniuk a szerzeteseknek otthonukat, mert az apátságból végvár lett. A török kiűzése után visszatértek a szerzetesek, és újjáépítették a templomot illetve a kerengőt. Rövid időn belül a rend létszáma megsokszorozódott, ezért fel kellett építeni még egy épületet melyben az atyák élhetnek. Mivel a szerzetesek a nap huszonnégy óráját itt töltötték, ezért meg kellett oldani, hogy itt tudjanak dolgozni, és intézni mindennapos ügyeiket. E célból épült meg a könyvtár épülete, majd nem sokkal később a gimnázium is. A könyvtár épületével együtt kapott a templom egy tornyot is.

A makettezés és körséta után közösen megebédeltünk a gimnázium éttermében. Ezt egy közös jégkrémezés követte. Egy kis pihenés, ejtőzés után elindultunk hosszú utunkra, hogy hazaérjünk.

Este vacsorát készítettünk, majd átmentünk a templomba, ahol énekszóval és imádságokkal dicsőítettük Urunkat.
Ezután megnéztünk egy filmet, majd a fáradságtól kimerülvén nyugovóra tértünk.

2. nap ( Kedd)

Reggel fél nyolckor ébresztő, majd indultunk a csárdába reggelizni. Reggeli után hamarosan megérkezett Antal atya, hogy megtartsa a lelkigyakorlatot. A tegnapi előadáshoz hasonlóan, most is egy ószövetségi történetet vett alapul. Most Illés próféta volt a főszereplő. Az Acháb király időszakában játszódó történet szerint, Ácháb felesége Izebel hatására pogány istenségek jelentek meg az országban. Illés, az Úr prófétája kemény szavakkal lépett fel a nép előtt, buzdítván őket az egy és igaz Istennek való engedelmességre. Ez nem tetszett Izebelnek, ezért meg akarta öletni a prófétát. Illés megrettent, útra kelt és elment, hogy megmentse életét. Behúzódott egy napi járásnyira a pusztába, gondolván, hogy ott majd átadhatja lelkét teremtőjének. Ám az Úrnak más tervei voltak Illéssel. Angyal jelent meg neki, hogy új erőt öntsön belé. Ezután Illés fölkelt és negyven napig vándorolt az Úr hegyére a Hórebre, hogy minél közelebb lehessen teremtőjéhez. Itt várta az Urat, hogy találkozzanak. Majd hegyeket tépő sziklákat sodró hatalmas szélvész haladt az Úr előtt, de az Úr nem volt a szélviharban. A szélvésznek földrengés lépett a nyomába, de az Úr nem volt a földrengésben. Földrengés után tűz következett, de az Úr nem volt a tűzben. A tüzet enyhe szellő kísérte. Amikor Illés észrevette befödte arcát köntösével és a barlang szája elé állt. És Isten megszólította öt.
Illés abba szerette volna hagyni a szolgálatot, mert nehéznek ítélte meg a világa által állított körülményeket. Ám Isten ezt nem hagyta, újra és újra felkarolta a pusztában, hogy a próféta be tudja teljesíteni az Úr akaratát. A lelkigyakorlat mondanivalója többek között az, hogy nem lehet abbahagyni a szolgálatot. Sőt Isten megfog lepni ajándékaival szolgálatodért cserében. Lehet, hogy nem egyből, nem azonnal, de be fog következni, hogy megsegít.

A lelkigyakorlatot követően ebédeltünk, majd egy kis pihenő után útra indultunk focizni egyet. Igen útra indultunk, mert a focipálya a falútól odébb van egy kicsit. A jó hangulatú foci után vacsoráztunk, majd volt egy kis pihi, ping-pong és játékok, malyd egy filmet megnézvén elálmosodtunk. Ma éjjel már nem volt probléma az alvással, mindenki elfáradt, mondhatjuk, hogy egy tartalmas napon vagyunk túl. Pihennünk kell, hiszen holnap nagy út vár ránk, megyünk Pannonhalmára.

1 nap (Hétfő)

Reggel már nagyon korán felkelt a tábor hajnali 5 órakor arra keltünk, hogy hangos beszélgetés megy. Éjjel is nagyon sokáig fent voltak ezért csodálkoztunk azon, hogy már korán reggel felkeltek. Hajnali kelés azonban nem volt ok nélkül, mert néhány ember tegnap este annyit evett az édességekből, keverve édeset sóst, mint még soha. Persze fájt a hasuk és fetrengtek az ágyon. A probléma hála Istennek rövid lejáratú volt délutánra már senkinek semmi gondja nem volt. Ez jó lecke volt nekik a mértékletességről.
10 órakor megérkezett hozzánk Antal atya aki már nagyon kíváncsi volt a tábori állapotokra, de nem volt sok ideje körbenézni mert az idő már ott volt hogy el kell kezdeni a lelkigyakorlatot. A téma nagyon érdekes volt az egyik nem rég olvasott olvasmány szövegét használtuk fel arra, hogy választ adjunk arra kérdésre: ,,Hogyan tapasztalhatjuk meg Isten jelenlétét életünkben?” . Az ószövetségből Ábrahám életéből egy jelenet szolgálta a kiinduló alapot. A kor a helyszín részletes elemzése után sok példát hozott Antal atya, életéből, az Egyházból amely választ keres a kérdésre. A lényeg mégis az hogy életünkben állhatatosnak kell lennünk hitünkben és akkor Isten életünkben megjutalmaz minket. Kiscsoportos megbeszélésen tovább boncolgattuk témát korosztályoknak megfelelően, ahol beszéltünk többek között arról is hogy ki-ki milyen formában tapasztalta meg életében Istent.
Az idő gyorsan elment és még délelőtt megérkezett Kovács Pál Egyházmegyénk újmisés papja akivel közösen elfogyasztottuk az ebédünket. Ebéd után mindenki meggyónt majd egy közös szentmise keretében mindenki személyesen megkapta újmisés áldását.
Este egy közös film után mindenki nyugovóra tért.

Halaseh Olivér, Herángli Ádám, Bendes Péter, Rácz Péter, Tóth Róbert, Kocsis Áron, Herángli Gergő

0. nap ( Vasárnap)

Délután öt óra körül megérkeztünk Tápra, idei táborunk helyszínére.

Miután a szülők hazaindultak, kipakoltunk, malyd egy gyors megbeszélést tartottunk a közösen eltöltendő hét kérdéseiről, szabályairól. Továbbá korosztályok szerinti csoportokat alkottunk, mellyek feladata a lelkigyakorlatok pontjainak átelmélkedése, megbeszlése. Ezen kívül minden nap más csoport írja blogunkat.
A megbeszélést követően tisztújítás történt minisztránsainknál. Istennek hála, szép számmal álltunk helyt az oltár körüli szolgálatban. Mindenkit oltár szolgálata szempontjából soroltunk be a hadsereg rangjaiba.
Este egy közös elcsendesedés és éneklés kereteiben zártuk le napunkat, bízva abban, hogy egy lelkiekben gazdag, tartalmas hét áll elöttünk.

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be, vagy kattints ide a regisztrációhoz