máj. 2008
mindre bilar, fler cyklar
május 26., hétfő, 08:46
kerékpáros program
születőben. nem tudom hányadik, s mennyit ér.
mert ez az elképzelés álom marad egészen addig, amíg a jelenlegi útfelújítások terveiben nem számolnak kerékpárút építésével - hiányolom a tisztán leírt szabványt, amely meggátolja a sárga felfestésű "építést" és az Andrássy úton (Bajcsytól Oktogonig) található borzalmat. szabványnak a Bajcsyn található kerékpárutat javasolnám.
és az a helyzet, nem kéne korlátozni a kerékpárutak építésére a felvetést - ugyanis a jelenlegi budapesti közlekedés nagy problémája a háromsávos városi autóutak zsúfoltsága. ha előkerestek egy '50es, '60as évekbeli fotót ugyanazokról az utakról (pl: Váci, Úllői, Rákóczi), nem hisztek a szemeteknek. végig platánsorok az út két oldalán, középen villamossínekkel. aztán a '70es években a metróépítésekkor kivágták a fákat, felszedték a villamosíneket - utólag nézve ez is nagy hiba volt - és lőn, a forgalom sokszorosára növekedésével a város képtelen tartani a lépést.
véleményem szerint a Nagykörúton (+Irinyi, Bocskai, Villányi, Alkotás, Margit krt) belüli területre behajtási díjat kéne kivetni, valamint ezeken a belső területeken meg kéne szüntetni a háromsávos utakat - beleértve az Erzsébet-híd - Rákóczi tengelyt is. ott a Hungária, ott az M0, tessék azt használni autóval. ugyanezekre az utakra vissza kéne telepíteni a villamosközlekedést és amely buszjáratot ki lehet váltani trolival, szintén át kell építeni. természetesen ez minden felszíni járműnek 30as övezet lenne.
A Hungária és Nagykörút közti területen pedig minden forgalmasabb úton legyen elkülönített kerékpárút - mint ahogy a Bajcsyn - valamint fővárosi tulajdonú és üzemeltetésű parkolóházakat kell építeni minél több metróállomásnál. ez az övezet végig 50es körzet lenne.
tudom, ez sokaknak nem felel meg - elsőre - és vannak vitatható elemei (pl a mostani kelet-nyugati tengely szinte lezárása a Rákóczi út átalakításával), de hosszútávon sokkal élhetőbb és kellemesebb belvárost és Budapestet nyernénk vele. mi gyalogosok, biciklisek és autósok egyaránt.
mert ez az elképzelés álom marad egészen addig, amíg a jelenlegi útfelújítások terveiben nem számolnak kerékpárút építésével - hiányolom a tisztán leírt szabványt, amely meggátolja a sárga felfestésű "építést" és az Andrássy úton (Bajcsytól Oktogonig) található borzalmat. szabványnak a Bajcsyn található kerékpárutat javasolnám.
és az a helyzet, nem kéne korlátozni a kerékpárutak építésére a felvetést - ugyanis a jelenlegi budapesti közlekedés nagy problémája a háromsávos városi autóutak zsúfoltsága. ha előkerestek egy '50es, '60as évekbeli fotót ugyanazokról az utakról (pl: Váci, Úllői, Rákóczi), nem hisztek a szemeteknek. végig platánsorok az út két oldalán, középen villamossínekkel. aztán a '70es években a metróépítésekkor kivágták a fákat, felszedték a villamosíneket - utólag nézve ez is nagy hiba volt - és lőn, a forgalom sokszorosára növekedésével a város képtelen tartani a lépést.
véleményem szerint a Nagykörúton (+Irinyi, Bocskai, Villányi, Alkotás, Margit krt) belüli területre behajtási díjat kéne kivetni, valamint ezeken a belső területeken meg kéne szüntetni a háromsávos utakat - beleértve az Erzsébet-híd - Rákóczi tengelyt is. ott a Hungária, ott az M0, tessék azt használni autóval. ugyanezekre az utakra vissza kéne telepíteni a villamosközlekedést és amely buszjáratot ki lehet váltani trolival, szintén át kell építeni. természetesen ez minden felszíni járműnek 30as övezet lenne.
A Hungária és Nagykörút közti területen pedig minden forgalmasabb úton legyen elkülönített kerékpárút - mint ahogy a Bajcsyn - valamint fővárosi tulajdonú és üzemeltetésű parkolóházakat kell építeni minél több metróállomásnál. ez az övezet végig 50es körzet lenne.
tudom, ez sokaknak nem felel meg - elsőre - és vannak vitatható elemei (pl a mostani kelet-nyugati tengely szinte lezárása a Rákóczi út átalakításával), de hosszútávon sokkal élhetőbb és kellemesebb belvárost és Budapestet nyernénk vele. mi gyalogosok, biciklisek és autósok egyaránt.
trollkarlen frĺn övärlden
május 15., csütörtök, 23:44
megérkezett kedvenc fantasy regényem
és világom Studio Ghibli féle
átirata, a Földtenger Varázslója. ha nem
ismernéd Ursula K. Le Guin e ciklusát, pótold
hiányosságodat. amikor Kóbor magába fogadja az általa megnyitott
kapun világra szabaduló Árnyat, nos akkor egy picit magamra
ismertem.
mivel épp a borospohár fenekére néztem és nincs különösebb teendőm holnap, bele is tekintek rögvest. rendelhettek az xpresstől - csak ügyesen persze, semmi bizonytalanra kattintani - minden csomag épségben ott várt és most filmorgia veszi kezdetét, vízipipástul.
mivel épp a borospohár fenekére néztem és nincs különösebb teendőm holnap, bele is tekintek rögvest. rendelhettek az xpresstől - csak ügyesen persze, semmi bizonytalanra kattintani - minden csomag épségben ott várt és most filmorgia veszi kezdetét, vízipipástul.
magnetisk
május 14., szerda, 22:57
jövendő szeánszaink:
május 23, péntek Benczúr-klub +Dyas
június 5, csütörtök aftermusic +Dyas, oneheadedman
várunk mindenkit szeretettel.
május 23, péntek Benczúr-klub +Dyas
június 5, csütörtök aftermusic +Dyas, oneheadedman
várunk mindenkit szeretettel.
det evigt konungariket
május 13., kedd, 22:40
gyönyörűre sikeredett a Cult of Luna idei alkotása, felfoghatatlanul
szép. annyira szépen váltják a sárba taposó durvulatokat a magányos
elszállásokkal, hogy azt tanítani kéne - ha lehetne. tényleg
ajánlom, bármilyen zenét is hallgass - ez remekmű a javából,
erősen Bergmant idéző érzelmi töltettel és háttérben
megbújó koncepcióval. ismerkedjetek
vele.
tusen bilder
május 12., hétfő, 23:12
a képtárban megtalálhatóak krakkói képeim - és az eddigi válogatásokat is
az új külcsínhez jobban igazodó flash playerrel láttam el. kevesebb
kattintás, többezernyi kép, még nagyobb élvezet.